Στο κατάμεστο από εκπροσώπους Τύπου και τουριστικών γραφείων κήπο του μεσαιωνικού ξενοδοχείου MARTINIS-MARCHI, παρουσία Κροατών chef και εκπροσώπων οργανισμών και φορέων, ο Δήμος Αριστοτέλη πρόβαλε τον τρόπο με τον οποίο η τοπική πρωτογενής παραγωγή της εντάσσεται στο τουριστικό προϊόν ως αναπόσπαστο τμήμα του.
Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της συνεργασίας με το Επιμελητήριο Χαλκιδικής και το νεοσύστατο cluster επιχειρήσεων του Δήμου (τουριστικών και παραγωγής τοπικών προϊόντων), με στόχο τη θεματική παρουσίαση της Ανατολικής Χαλκιδικής ως προορισμού, στην κροατική τουριστική αγορά, το
Η παρουσίαση εστίασε στην ανάδειξη του οίνου ως του τοπικού προϊόντος, που μετατρέπεται σε επίκεντρο τοπικής οινοτουριστικής ανάπτυξης με:
• τέσσερα (4) εξαιρετικά οινοποιεία στα γεωγραφικά όρια του Δήμου,
• περίπου είκοσι (20) παραδοσιακά τσιπουροκάζανα και
• δώδεκα (12) μοναδικούς οινότοπους εντός της Αθωνικής Πολιτείας.
Πέρα από τον Αθωνικό Οίνο, που αποτελεί το απόλυτο οινικό brand στην Ανατολική_Χαλκιδική, εκείνο που συνδέει το τοπικό προϊόν με την αριστοτελική του διάσταση είναι η αναβίωση των συμποσίων στα τοπικά οινοποιεία κατά το πρότυπο των αντίστοιχων αρχαιοελληνικών διοργανώσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παρουσίαση αποτέλεσε σύμπραξη του KOUZINA και του “Taste The Mediterranean”, που αποτελεί αντίστοιχη κροατική γαστρονομική διοργάνωση, η οποία πραγματοποιείται στο Split κάθε Οκτώβριο, παρέχοντας την ευκαιρία στη Μεσόγειο Θάλασσα να προβάλει στον κόσμο την περίφημη μεσογειακή διατροφή. Η μεσογειακή εβδομαδιαία θεματική ενότητα του KOUZINA 2021, άλλωστε, είναι αφιερωμένη εκ νέου στην κροατική κουζίνα και θα υλοποιηθεί από το “Taste The Mediterranean” τον Κροάτη chef Marin Rendic και την επικεφαλής chef του KOUZINA Ντίνα Νικολάου.
Ο Δήμαρχος Αριστοτέλη κ. Στέλιος Βαλιάνος, σε δηλώσεις του σημείωσε: «Η ιδέα ήταν του Δήμου Αριστοτέλη, αλλά το αποτέλεσμα είναι προϊόν μιας ομαδικής δουλειάς και σύνθεσης δυνάμεων, γι` αυτό θέλω να ευχαριστήσω το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, δεδομένου ότι τόσο ο Πρόεδρος όσο και τα μέλη Δ.Σ. του φορέα πίστεψαν στην καινοτομία αυτής της πρωτοβουλίας που αναδεικνύει την αλληλεξάρτηση δύο ανθρωποκεντρικών δραστηριοτήτων του τουρισμού και της γαστρονομίας. Είτε με covid, είτε -και αυτό προσδοκούμε- χωρίς υγειονομική κρίση, ο ποιοτικός θεματικός τουρισμός, είναι μια δυναμική επιλογή, με προνομιακά χαρακτηριστικά για τον Δήμο Αριστοτέλη. Γι` αυτό εργαζόμαστε σκληρά, ώστε να είμαστε έτοιμοι να εκμεταλλευτούμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα στον μέγιστο δυνατό βαθμό και στον συντομότερο δυνατό χρόνο.»