Άρθρο του Στέλιου Βαλιάνου, Δικηγόρου –Περιφερειακού Συμβούλου Χαλκιδικής
Παραδίδεται στην κυκλοφορία ,επιτέλους, το οδικό έργο της παράκαμψης των οικισμών της Αρναίας και του Παλαιοχωρίου. (ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ)
Ένα σημαντικό έργο που θα αποσυμφορήσει την κυκλοφορία των οχημάτων εντός των δύο οικισμών , βελτιώνοντας τις συνθήκες ζωής των κατοίκων και τους όρους κίνησης των οδηγών. Ένα έργο για το οποίο εργάστηκε η Περιφέρεια και η πρώην Νομαρχία αλλά και οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές του Δήμου Αριστοτέλη και το οποίο σίγουρα φέρει αναπτυξιακό πρόσημο.
Όμως τα προβλήματα που ανακύπτουν από τη μη ολοκληρωμένη και προσήκουσα κατασκευή του έργου είναι πολλά, δημιουργώντας προβληματισμό στους κατοίκους της περιοχής και στους διερχόμενους χρήστες της οδού.
Παραμένει άλυτο το πρόβλημα της εξόδου προς Θεσσαλονίκη των οχημάτων που βρίσκονται στην Αρναία, από τη μέχρι σήμερα λειτουργούσα έξοδο στην πλευρά του Αγίου Χριστοφόρου.
Για κάποιον οδηγό που βρίσκεται εντός του οικισμού της Αρναίας η έξοδος προς Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιείται από τη διασταύρωση του Στανού στο ύψος της Αγίας Παρασκευής, απαγορευόμενης της εξόδου όπως την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, αφού στο σημείο αυτό ο δρόμος θα μονοδρομηθεί με επιτρεπόμενη μόνο την είσοδο στην Αρναία.
Παρά το γεγονός ότι εγκρίθηκε από την Περιφέρεια το κονδύλιο της τοποθέτησης φωτεινού σηματοδότη (έστω και ως προσωρινή- και όχι η καλύτερη ομολογουμένως- λύση) ώστε να εξασφαλιστεί η διπλή κατεύθυνση στο σημείο της σημερινής εξόδου , εντούτοις ο δρόμος παραδίδεται με αυτή την πολλή σημαντική έλλειψη , που θα έχει ως αποτέλεσμα να συνεχίσει να φορτώνεται κυκλοφοριακά το κέντρο της Αρναίας και να ταλαιπωρούνται οι κάτοικοι , ενώ αναπάντητο παραμένει το ερώτημα πως θα εξέρχονται από την Αρναία τα μεγάλα οχήματα (λεωφορεία , επικαθήμενα κλπ) αν λάβει κανείς υπόψη του τους στενούς δρόμους και τις ακατάλληλες διασταυρώσεις που οδηγούν στην έξοδο από την πλευρά του Στανού.
Ευελπιστούμε ότι πρόκειται για γραφειοκρατικής και δημοσιονομικής τάξης πρόβλημα που έχει να κάνει με την παραλαβή του έργου από την Περιφέρεια, μετά από την οποία θα μπορεί να τοποθετηθεί ο φωτεινός σηματοδότης.
Φυσικά, οριστική λύση στο πρόβλημα θα έδινε η ολοκλήρωση του έργου της συνδετηρίας οδού (για την οποία υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη) η οποία θα ενώνει την αρχή της παράκαμψης ,από την πλευρά της Θεσσαλονίκης, με τον οικισμό της Αρναίας. Μέχρι στιγμής δεν διαφαίνεται πρόθεση από την Περιφέρεια για χρηματοδότηση του εν λόγω έργου , η κατασκευή του οποίου φαίνεται ότι δεν έχει σήμερα χρονικό ορίζοντα, παρά το γεγονός ότι έχουν ολοκληρωθεί και οι απαλλοτριώσεις των ενδιάμεσων ιδιοκτησιών.
Ταυτόχρονα, η ίδια η μελέτη και κατασκευή του δρόμου φαίνεται να δημιουργεί συνθήκες ανασφάλειας για τους οδηγούς που κινούνται πλησίον ή εντός των διασταυρώσεων του Στανού και του Παλαιοχωρίου.
Οι μεγάλες ταχύτητες που θα αναπτύσσονται από τα οχήματα που κινούνται εντός της παρακαμπτήριας οδού δεν θα είναι εύκολο να περιοριστούν κατά την προσέγγιση των διασταυρώσεων, καθώς στον οδηγό που κινείται επάνω στη νέα οδό δίνεται η αίσθηση ότι οδηγεί σε ένα μεγάλο εθνικό δρόμο και δεν θα συναντήσει εμπόδια, ενώ η επιλογή της διασταύρωσης αντί του κυκλικού κόμβου φαίνεται εξ αρχής λανθασμένη.
Ήδη, εξ αυτού του γεγονότος , και πριν την επίσημη παράδοση της οδού έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα, κυρίως στη διασταύρωση του Παλαιοχωρίου.
Είναι επιβεβλημένη η εξάντληση κάθε δυνατής σήμανσης και η τοποθέτηση επαρκούς φωτισμού στις δύο διασταυρώσεις, ώστε έγκαιρα να αντιλαμβάνεται ο οδηγός τον επερχόμενο κίνδυνο. Είναι πραγματικά εξαιρετικά επικίνδυνη η προσέγγιση των δύο διασταυρώσεων και αν μέχρι σήμερα είχαμε μόνο υλικές ζημιές, θα πρέπει να ληφθούν όλα τα μέτρα ώστε να μην θρηνήσουμε θύματα.
Οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας (που αστυνομεύει τεχνικά το έργο) θα πρέπει να λάβουν κάθε δυνατή μέριμνα για να παραδοθεί όσο το δυνατόν πιο άρτιο το έργο ώστε οι πολίτες να το απολαύσουν και να μην δημιουργηθούν προβλήματα, περισσότερα από όσα θα λυθούν.