Κατά την τελευταία κινητικότητα για το πρόγραμμα Erasmus με τίτλο “European Food Adventures” 51 μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Ισπανία, την Κροατία, την Κύπρο, την Πορτογαλία και την Τουρκία συμμετείχαν στην ελληνική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από τις 30 Μαΐου έως τις 3 Ιουνίου 2022 στην Ορμύλια Χαλκιδικής.
Την αποστολή την περίμενε μια θερμή υποδοχή από όλους τους μαθητές και το προσωπικό στο Δημοτικό Σχολείο της Ορμύλιας .
Οι μαθητές ντυμένοι με παραδοσιακά ρούχα παρουσίασαν θέματα του ελληνικού πολιτισμού, τραγούδια και χορούς, ενώ τραγούδησαν τον ύμνο Erasmus του σχολείου.
Επεξηγήθηκε ο τίτλος της συνάντησης που αποτελεί μέρος του ποιήματος του μεγάλου ποιητή Κωστή Παλαμά «Η ελιά» και εξηγήθηκε η επιλογή της μασκότ Erasmus του σχολείου, που ήταν η θεά Αθηνά, η οποία σύμφωνα με έναν μύθο δώρισε στους Αθηναίους ένα δέντρο ελιάς. Ακολούθησαν ενημερωτικά βίντεο σχετικά με τη συγκομιδή και επεξεργασία της ελιάς.
Μικτές ομάδες από όλα τα σχολεία συμμετείχαν σε δραστηριότητες για το σπάσιμο του πάγου και διαγωνίστηκαν σε παιχνίδια. Οι νικητές στεφανώθηκαν με στεφάνι ελιάς, όπως συνηθιζόταν στην αρχαιότητα στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης της ξένης αποστολής την Ορμύλια πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στις σχολικές εγκαταστάσεις και στον κήπο του σχολείου, καθώς και σε έναν μελισσοκομικό συνεταιρισμό, όπου παρακολούθησαν ένα βίντεο για το μέλι και τις μέλισσες και δοκίμασαν διάφορα είδη μελιού.
-Πραγματοποιήθηκαν πολιτιστικές επισκέψεις με ξεναγό:
• στα Μετέωρα, τους τεράστιους βράχους με τα μοναστήρια χτισμένα ψηλά στην κορυφή τους. Επισκέφτηκαν τη Μονή Βαρλαάμ και τη Μονή του Αγίου Στεφάνου και γνώρισαν στοιχεία αυτών των μονών
• στη Θεσσαλονίκη, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, όπου μπόρεσαν να γνωρίσουν τις μοναδικές συλλογές αρχαίων αντικειμένων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία στην Ελλάδα, το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, τον Λευκό Πύργο, την πλατεία Αριστοτέλους και την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου που είναι ο προστάτης της πόλης, με το επιβλητικό της μέγεθος, τις τοιχογραφίες και τις κατακόμβες
• στο Άγιο Όρος, μέσω κρουαζιέρας, προκειμένου να ενημερωθούν για αυτά τα παγκοσμίου φήμης μοναστήρια και τη μοναστική ζωή
• σε ένα μοναστήρι της περιοχής της Ορμύλιας όπου οι μοναχές πρόσφεραν λιχουδιές και έδωσαν πληροφορίες για το μοναστήρι και τη ζωή εκεί, παρουσιάζοντας υπέροχα ψηφιδωτά και άλλα έργα τέχνης που έφτιαξαν οι ίδιες καθώς και προϊόντα που παράγουν όπως μέλι, ελαιόλαδο, σαπούνι
-Διοργανώθηκε ημερίδα με δραστηριότητες σχετικά με τις ελιές και το ελαιόλαδο: Οι μαθητές έκαναν μια χωριάτικη σαλάτα, μια δασκάλα παρουσίασε τη δημιουργία λαδοκούλουρων, μοιράστηκε ελαιόψωμομε, ένας άλλος δάσκαλοςετοίμασε λουκουμάδες στην αυλή του σχολείου και όλα μαζί προσφέρθηκαν στους φιλοξενούμενους.
-Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν στη ζωγραφική του ελαιώνα Erasmus, ένα μεγάλο πανό, με πινέλα, τέμπερες και μαρκαδόρους.
-Η ελιά Erasmus φυτεύτηκε στην αυλή του σχολείου από μαθητές από κάθε σχολείο για να τους θυμίζει τη συνεργασία τους σε αυτό το κοινό έργο Erasmus.
-Δημιουργήθηκε επίσης μια τοιχογραφία ως ανάμνηση και σύμβολο του έργου, εμπνευσμένη από τα λόγια του Οδ. Ελύτη: «Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις»
-Κάθε συνεργαζόμενο σχολείο παρουσίασε ένα παραδοσιακό παιχνίδι που παίχτηκε από μαθητές όλων των κρατών καθώς και τις εργασίες που είχε αναλάβει να παραδώσει ως τελικά προϊόντα
-Οι φιλοξενούμενοι γεύτηκαν την ελληνική κουζίνα σε παραδοσιακές ταβέρνες.
-Δώρα με παραδοσιακό θέμα δόθηκαν στους συνεργάτες από το ελληνικό σχολείο.
-Δημιουργήθηκε ένα padlet για να γράψουν οι επισκέπτες τις εντυπώσεις τους.
-Μια παραδοσιακή αποχαιρετιστήρια βραδιά πραγματοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου από 100 περίπου μαθητές: μια φαντασμαγορική εκδήλωση με χρωματιστά πανιά που σχημάτισαν τη σημαία κάθε χώρας, παραδοσιακά τραγούδια και χοροί εκτελέστηκαν από μαθητές καθώς και από τοπικό παραδοσιακό χορευτικό συγκρότημα, ζωντανή μουσική και τραγούδια και φαγητό που ετοιμάστηκε με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.
Συνοπτικά, οι συμμετέχοντες εταίροι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον ελληνικό πολιτισμό, την ελληνική γλώσσα, το εκπαιδευτικό σύστημα και τον τρόπο λειτουργίας του ελληνικού σχολείου. Επιπλέον, είδαν από κοντά τις εργασίεςτου σχεδίου που έγιναν από το ελληνικό σχολείοκαι αντάλλαξαν ιδέες και καλές πρακτικές για τον υγιεινό τρόπο ζωής.
Διασκέδασαν επίσης συμμετέχοντας και συνεργαζόμενοι σε παιχνίδια και ζωγραφιές, απολαμβάνοντας ελληνική μουσική, τραγούδια και χορούς, γεύσεις και την αποχαιρετιστήρια εκδήλωση.
Ακόμη, ήρθαν σε επαφή με την ελληνική φύση και σημαντικά μνημεία της χώρας όπου με τη βοήθεια ξεναγών γνώρισαν σημεία της ελληνικής ιστορίας και θρησκευτικής λατρείας.
Αλληλεπιδρώντας και συμμετέχοντας στις προγραμματισμένες δραστηριότητες, μαθητές και καθηγητές είχαν την ευκαιρία να εξασκήσουν την αγγλική γλώσσα και να έρθουν πιο κοντά ενισχύοντας τους δεσμούς φιλίας που είχαν δημιουργηθεί σε προηγούμενες συναντήσεις.
Ακόμα, παρατήρηθηκε βελτίωση του κλίματος στο σχολείο και της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.
Οι μαθητές που φιλοξενήθηκαν από οικογένειες έζησαν την εμπειρία της ελληνικής φιλοξενίας και της καθημερινότητας, κάνοντας παράλληλα νέους φίλους.
Οι νεοεισερχόμενοι στο έργο ενίσχυσαν τις γνώσεις τους για τα ευρωπαϊκά προγράμματα και όλοι ένιωσαν γενικά πιο ικανοί και πιο σίγουροι να συμμετάσχουν σε νέα προγράμματα.
Η τοπική κοινωνία ήρθε πιο κοντά στο σχολείο, ενισχύοντας τους δεσμούς μεταξύ τους και συνειδητοποιώντας τη σπουδαία δουλειά που γίνεται στο σχολείο και τα αποτελέσματα που μπορεί να φέρει στην κοινότητά τους ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
Το ευρωπαϊκό προφίλ του ελληνικού σχολείου έχει βελτιωθεί και ενισχυθεί έτοιμο να ολοκληρώσει νέα ευρωπαϊκά προγράμματα στο μέλλον.