Κοινοβουλευτική ερώτηση κατέθεσε η βουλευτής Χαλκιδικής του ΣΥΡΙΖΑ, Κυριακή Μάλαμα σε σχέση με το φλέγον ζήτημα της ακύρωσης των έργων αναβάθμισης του τουριστικού λιμένα της Ουρανούπολης.
Την ερώτηση συνυπογράφουν οι αρμόδιοι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Παππάς, Κώστας Ζαχαριάδης και Χρήστος Γιαννούλης.
Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, παρόλο που ο λιμένας της Ουρανούπολης αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σε όγκο διακίνησης επιβατών λιμάνια στην Βόρεια Ελλάδα και την μοναδική πύλη εισόδου στο Άγιο Όρος, εδώ και μιάμιση δεκαετία παρουσιάζει εικόνα εγκαταλελειμμένου εργοταξίου, εξαιτίας αστοχιών στις εργολαβίες που βάλτωσαν το έργο κι οδήγησαν την πρόοδο των εργασιών σε τέλμα.
Τελευταία πράξη αυτής της κατάστασης είναι η διάλυση της σύμβασης του έργου “Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών στον Λιμένα Ουρανούπολης”, η οποία ελήφθη από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στις 29 Δεκεμβρίου 2021. Το αποτέλεσμα είναι 14 χρόνια μετά την έναρξη του έργου τα εργοτάξια να βρίσκονται παρατημένα στο χώρο της χερσαίας ζώνης του λιμένα της Ουρανούπολης κι η κατάσταση να έχει περιέλθει σε πλήρες αδιέξοδο.
Στο πλαίσιο όλων των παραπάνω οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία καλούν την κυβέρνηση να αντιδράσει και να ασχοληθεί επιτέλους με την κατάσταση στο λιμάνι της Ουρανούπολης.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης
Θέμα : Θα ασχοληθεί επιτέλους η κυβέρνηση με την κατάσταση στο λιμάνι της Ουρανούπολης;
Εδώ και 15 σχεδόν χρόνια, η κατασκευή του λιμένα της Ουρανούπολης παρουσιάζει την εικόνα του “γεφυριού της Άρτας”. Παρόλο που ο λιμένας της Ουρανούπολης αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σε όγκο διακίνησης επιβατών λιμάνια στην Βόρεια Ελλάδα και την μοναδική πύλη εισόδου στο Άγιο Όρος, εδώ και μιάμιση δεκαετία παρουσιάζει εικόνα παρατημένου εργοταξίου, εξαιτίας αστοχιών στις εργολαβίες που βάλτωσαν το έργο κι οδήγησαν την πρόοδο των εργασιών σε τέλμα.
Η αρχική σύμβαση του έργου υπογράφτηκε τον Μάρτιο του 2010. Μετά από 5 χρόνια και αφού ελάχιστη πρόοδος είχε συντελεστεί, υπήρξε υποκατάσταση του αναδόχου, το 2018 έγινε συμπληρωματικός διαγωνισμός και η νέα σύμβαση υπογράφτηκε τον Απρίλιο του 2019. Στο μεταξύ είχε λήξει η ΑΕΠΟ του έργου χωρίς να έχει εκδοθεί νέα μέχρι και σήμερα.
Τελευταία πράξη αυτής της κατάστασης είναι η διάλυση της σύμβασης του έργου “Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών στον Λιμένα Ουρανούπολης”, η οποία ελήφθη από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στις 29 Δεκεμβρίου 2021, επειδή, όπως αναφέρεται στο αιτιολογικό της απόφασης, “έχει εξαντληθεί κάθε δυνατότητα συνέχισης της σύμβασης κι η σύμβαση έχει καταστεί ανενεργός” (αριθμ. Πρωτ. 856425/3088 οικ). Στο πλαίσιο αυτό, 14 χρόνια μετά την έναρξη του έργου και με τα εργοτάξια να βρίσκονται παρατημένα στο χώρο της χερσαίας ζώνης του λιμένα της Ουρανούπολης, η κατάσταση έχει περιέλθει σε πλήρες αδιέξοδο.
-Επειδή είναι απαράδεκτο η πύλη προς το Άγιο Όρος να παρουσιάζει αυτή την εικόνα εγκατάλειψης.
-Επειδή η κοινωνία της Ουρανούπολης διεκδικεί εδώ και χρόνια μία λύση στο πρόβλημα της βελτίωσης και του εκσυγχρονισμού του λιμένα της Πυρανούπολης.
Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί :
Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθενται να προβούν, ώστε να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί επιτέλους το έργο της αναβάθμισης του λιμένα της Ουρανούπολης;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Μάλαμα Κυριακή
Γιαννούλης Χρήστος
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Παππάς Νικόλαος