Επιζητώντας πιο ακριβή στατιστικά στοιχεία και δεδομένα, τα οποία μπορούν να συμβάλουν στη χάραξη στρατηγικής με στοχευμένες ενέργειες, η Ένωση Ξενοδόχων Χαλκιδικής (ΕΞΧ) προχώρησε στη δημιουργία μηνιαίου Παρατηρητηρίου της αγοράς, σε συνεργασία με τον όμιλο συμβούλων MKG group, που εξειδικεύεται στους κλάδους του τουρισμού και της φιλοξενίας.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος της ΕΞΧ, Γρηγόρης Τάσιος, τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι σήμερα δεν επαρκούν και δεν αποτυπώνουν την εικόνα της υφιστάμενης κατάστασης. «Η συλλογή στατιστικών δεδομένων βοηθά να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία θα αξιοποιήσουμε για την ανάπτυξη του τουρισμού. Στη Χαλκιδική αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα, δεν έχουμε ικανοποιητικά στοιχεία» σημείωσε.
Τον τρόπο που λειτουργεί το Παρατηρητήριο εξήγησε η υπεύθυνη πωλήσεων και μάρκετινγκ, Ειρήνη Βάρδα: Κάθε ξενοδοχείο έχει ένα προσωπικό λογαριασμό όπου βάζει τα δεδομένα που του ζητά η πλατφόρμα (με την ονομασία «ola kala») και στο τέλος του μήνα λαμβάνει μια αναφορά με στατιστικά στοιχεία που αφορούν τόσο το δικό του ξενοδοχείο, όσο και συγκριτικά με άλλες μονάδες. Η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν και υπάρχει απόλυτη εχεμύθεια. Τα στοιχεία που προκύπτουν αφορούν τις πληρότητες, τις εθνικότητες, τη μέση τιμή, τις αφίξεις, τις διανυκτερεύσεις και διάφορα άλλα.
Όπως εξήγησε ο κ.Τάσιος, «παρόλο που από το 2004 όλα τα τουριστικά καταλύματα είναι υποχρεωμένα από τον νόμο να δηλώνουν τον αριθμό αφίξεων, τις διανυκτερεύσεις, τις εθνικότητες και τον αριθμό εργαζομένων, δυστυχώς αυτό δεν εφαρμόζεται από όλους».
Αναφορικά με τη Χαλκιδική τα στοιχεία, όπως ανέφερε, είναι ελλιπή ενώ ειδικά για τον οδικό τουρισμό «πρόκειται για εκτιμήσεις που γίνονται κατά προσέγγιση».
Αυτήν τη στιγμή τα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής που συμμετέχουν στο Παρατηρητήριο σύμφωνα με την κ.Βάρδα είναι 34 από τα 150 συνολικά που είναι μέλη της ΕΞΧ. «Στόχος μας είναι να αυξηθεί ο αριθμός αλλά και η συμμετοχή διαφορετικών κατηγοριών (τα περισσότερα επί τους παρόντος είναι 5 και 4 αστέρων), προκειμένου να γίνει πιο αντιπροσωπευτικό το δείγμα» ανέφερε η κ.Βάρδα.
«Η αγορά θέλει εκπαίδευση ακόμη» πρόσθεσε ο κ.Τάσιος, επισημαίνοντας ότι «πολλοί ξενοδόχοι εμφανίζονται αρχικά επιφυλακτικοί ως προς τη συμμετοχή τους στο σύστημα καταγραφής δεδομένων και αυτό που τους προβληματίζει κυρίως είναι η εξασφάλιση της εχεμύθειας».
Σε ανοδική πορεία η Χαλκιδική
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από τις μέχρι τώρα κρατήσεις, ο πρόεδρος της ΕΞΧ είπε ότι ο τουρισμός στην περιοχή κινείται ανοδικά με αύξηση 15% σε σχέση με πέρυσι την ίδια περίοδο. Η μέση πληρότητα που καταγράφεται για το διάστημα Μαΐου- Οκτωβρίου αγγίζει ήδη το 60%, ενώ η αντίστοιχη πέρυσι ήταν στο 40%.
Αναφορικά με τις εθνικότητες φαίνεται πως η Γερμανοί και οι Άγγλοι αρχίζουν και πάλι να επιλέγουν τη Χαλκιδική, σύμφωνα με τον κ.Τάσιο ενώ μεγάλη αύξηση παρατηρείται στις αφίξεις Ολλανδών και Βέλγων, που αγγίζουν τις 12.000.
Τα Βαλκάνια αποτελούν μια σταθερή αγορά όπως και η Ρωσία. Μάλιστα, η έκδοση βίζας πολλαπλών χρήσεων, όπως επεσήμανε ο κ.Τάσιος, έδωσε τη δυνατότητα στους Ρώσους τουρίστες να προγραμματίσουν τις διακοπές τους με μεγαλύτερη άνεση και να προχωρήσουν από πολύ νωρίς σε κρατήσεις. Σημειώνεται ότι οι αφίξεις των Ρώσων τουριστών στη Χαλκιδική άγγιξαν τις 75.000 το 2016.
Σε ό,τι αφορά τις γιορτές του Πάσχα, η εικόνα όπως είπε ο κ.Τάσιος, είναι όπως πέρυσι. «Τα περισσότερα ξενοδοχεία θα ανοίξουν μετά τις 10 Μαΐου, αν και η σεζόν ξεκινά στις 28 Απριλίου. Το Πάσχα θα λειτουργήσουν δέκα ξενοδοχεία, μεγάλες μονάδες κατά κύριο λόγο. Η πληρότητα που παρουσιάζουν κυμαίνεται σε ποσοστό 60%».
makthes.gr