Τραπεζάκια δίπλα στο κύμα και χταποδάκι στο πιάτο, beach bar με μουσικές και πάρτυ, παγωμένοι καφέδες στη σεζλόνγκ ...εικόνες που στα χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμών της Χαλκιδικής, με τις αμμουδερές παραλίες, είναι γνωστές χρόνια τώρα να εναλλάσσονται. Φέτος, όμως, οι περίπου 2.500 επαγγελματίες είναι προβληματισμένοι και πολλοί πιθανόν να μην ανοίξουν καν τις επιχειρήσεις τους, καθώς η πανδημία του νέου κορωνοϊού άλλαξε τα δεδομένα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Γιάννης Κουφίδης.
«Τα μέτρα που επιβάλλουν αποστάσεις μεταξύ ξαπλώστρας, τραπεζιών κτλ δεν δίνουν στον επαγγελματία τη δυνατότητα να διαθέτει τον ίδιο αριθμό με πέρυσι σε τραπεζοκαθίσματα ή ξαπλώστρες. Αυτό, σε συνδυασμό με τον αριθμό των ξένων τουριστών που αναμένεται αρκετά περιορισμένος, θα μειώσουν κατά πολύ τα έσοδα» σημειώνει. Την ίδια ώρα, η σεζόν αναμένεται να ξεκινήσει ουσιαστικά τον Ιούλιο, άρα το πλήγμα είναι πολλαπλό, αναφέρει ο κ. Κουφίδης.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής επισημαίνει πως θα πρέπει η Πολιτεία και οι δήμοι να διευκολύνουν τις επιχειρήσεις που θα αποφασίσουν να λειτουργήσουν και να τους παράσχουν, όπου αυτό είναι εφικτό, μεγαλύτερο χώρο να αναπτύξουν τραπεζοκαθίσματα και ξαπλώστρες, ακόμη και στο ήμισυ κάποιων παραλιακών δρόμων, για να τους διευκολύνουν και ταυτόχρονα να διαμορφωθούν οι συνθήκες που θα κάνουν τον κόσμο να νοιώθει ασφαλής, τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις. «Άλλωστε, στη χώρα μας με τα χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμών και ειδικά στη Χαλκιδική, δεν θα είναι μεγάλο πρόβλημα να βρεθεί επιπλέον χώρος για αυτή τη σεζόν, που η κατάσταση είναι δύσκολη» εξηγεί.
Συγχρόνως, οι επαγγελματίες ζητούν μειώσεις σε ό,τι αφορά τα ενοίκια για εκμετάλλευση δημοτικών χώρων, αιγιαλού, φόρους και άλλες επιβαρύνσεις. Επιπλέον, πολύ σημαντικό, όπως επισημαίνει ο κ.Κουφίδης, είναι και «να τακτοποιηθεί άμεσα το θέμα των αδειών εκμετάλλευσης αιγιαλού, που συνήθως τέτοια εποχή σε προηγούμενες χρονιές ήταν ήδη σε εξέλιξη, ενώ φέτος, λόγω της πανδημίας και του μειωμένου προσωπικού στις δημόσιες υπηρεσίες, έχει καθυστερήσει».
Καμπάνια και τουρισμός σε στυλ 90’s
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, δρομολογείται μια νέα καμπάνια με στόχευση στον οδικό τουρισμό και προσέλκυση τουριστών από τα Βαλκάνια, τη Γερμανία και την Αυστρία. «Φέτος, θα γυρίσουμε στα παλιά. Τότε που η Χαλκιδική είχε πολύ οδικό τουρισμό, όχι μόνο από τα Βαλκάνια, αλλά και την υπόλοιπη Ευρώπη, τη δεκαετία του 1990 δηλαδή. Αυτή η προσπάθεια θα γίνει με συνεργασία όλων των φορέων και κλάδων και πιστεύουμε ότι θα δώσει μια ανάσα» αναφέρει.
«Θα προσπαθήσουμε να μπούμε σε μια κανονικότητα τον Ιούλιο. Εξάλλου, εκτός από τους ξένους τουρίστες, περιμένουμε και τους Έλληνες από όλη τη χώρα, καθώς και τους Θεσσαλονικείς, οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν εξοχικά εδώ. Αυτό που έχει σημασία είναι να μην χαθούν πολλές θέσεις εργασίας, διότι γύρω από αυτόν τον κλάδο περιστρέφεται και τροφοδοτείται ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της οικονομίας που περιλαμβάνει προμηθευτές, παραγωγούς και δεκάδες άλλα επαγγέλματα» τονίζει και συμπληρώνει:
«Με όσα ζήσαμε φέτος, αναδείχθηκε η ανάγκη να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας. Φυσικά και ο τουρισμός είναι σημαντικός για την οικονομία του τόπου, αλλά δεν μπορούμε να στηριζόμαστε μόνο σε αυτόν. Δεν μπορεί η οικονομία να βασίζεται στην παροχή υπηρεσιών. Να επιδοτείται η εργασία και όχι η ανεργία. Πιστεύω πως τώρα περισσότερο από ποτέ είναι η ευκαιρία να αλλάξουμε».
Πηγή: ΑΜΠΕ