Με ερώτησή του προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Υποδομών & Μεταφορών, ο βουλευτής Χαλκιδικής με το Κίνημα Αλλαγής, Απόστολος Πάνας, ζητά να επιληφθούν του θέματος της ακαταλληλότητας του οδικού δικτύου, που ενώνει τον Πολύγυρο Χαλκιδικής με την Εγνατία οδό ανατολικά και αλλά και με το Νομό Θεσσαλονίκης κεντρικά.
Το πρώτο οδικό δίκτυο υφίσταται σε αγροτικό δρόμο χωρίς οδική σήμανση, ενώ για το δεύτερο επανειλημμένα έχουν γίνει προσπάθειες εκ νέου χάραξης χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Και τα δύο οδικά δίκτυα είναι παλαιά με κατασκευαστικές κακοτεχνίες και αυξημένη επικινδυνότητα, ενώ ταλαιπωρούν καθημερινά χιλιάδες πολίτες αλλά και εργαζόμενους στο Νόμο Χαλκιδικής , όπως επίσης και μεγάλο αριθμό τουριστών.
Ο κ. Πάνας αναφέρει συγκεκριμένα: «Είναι ανεπίτρεπτο, τη δεκαετία που διανύουμε, να υφίστανται τέτοιοι οδικοί άξονες, που αφορούν μάλιστα την οδική επικοινωνία της πρωτεύουσας του Νομού Χαλκιδικής με τον όμορο Νομό Θεσσαλονίκης και που ουσιαστικά όχι μόνο δυσχεραίνουν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας αλλά και περιορίζουν την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής μας, επιφέρουν δυσκολίες στην έγκαιρη μεταφορά των ασθενών στα νοσοκομεία , ενώ αποτελούν αφορμή, για να πληγεί ο τουρισμός σε έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Β. Ελλάδας».
Το κείμενο της ερώτησης
ΘΕΜΑ: « Υφιστάμενη κατάσταση οδικών δικτύων Ν. Χαλκιδικής»
Κύριοι Υπουργοί,
Καθημερινά συμπολίτες μας, όπως επίσης και επισκέπτες του νομού χρησιμοποιούν προς εξυπηρέτησή τους το οδικό δίκτυο Παλαιόχωρας -Ν.Απολλωνίας, όπως επίσης και Πολυγύρου-Θέρμης.
Το πρώτο οδικό δίκτυο θεωρείται από τα πιο επικίνδυνα, καθώς υφίσταται πάνω σε παλαιό αγροτικό δρόμο με κατασκευαστικές ατέλειες, ελλιπή οδική σήμανση και αίτιο πολλών δυστυχημάτων. Αυτό επιδεινώνεται ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο, καθώς ο οδικός άξονας εξυπηρετεί πολλούς Έλληνες αλλά και ξένους τουρίστες με την είσοδό τους στο Νομό Χαλκιδικής ανατολικά. Επιπλέον το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο συνδέει τη Χαλκιδική βορειοανατολικά με την Εγνατία οδό.
Επιτακτική είναι και η ανάγκη επίσπευσης χάραξης νέου οδικού δικτύου Πολυγύρου-Θέρμης και συγκεκριμένα στο τμήμα Γαλάτιστα Χαλκιδικής-Διασταύρωση Θέρμης. Ο υπάρχον οδικός άξονας είναι επικίνδυνος και τελεί σε παλαιό επίσης οδικό άξονα με άναρχο σχεδιασμό και με προχειρότητα στις βελτιώσεις ,ανίκανο να εξυπηρετήσει όχι μόνο τους κατοίκους της Χαλκιδικής και της Θεσσαλονίκης αλλά και το πλήθος τουριστών που κατακλύζουν το Νομό καθώς είναι η μοναδική οδική επικοινωνία της πρωτεύουσας του τουριστικού Ν.Χαλκιδικής με τη Θεσσαλονίκη. Τίθεται επομένως αναγκαία η υλοποίηση του έργου «Βελτίωση του οδικού δικτύου Θέρμης - Γαλάτιστας» (ΕΟ 16) , έπειτα από την έγγραφη διαβεβαίωση από την πλευρά της «ΕΓΝΑΤΙΑΣ οδού», ότι θα συναφθεί σύμβαση με την 3η μειοδότρια εταιρεία (ΤΡΙΚΑΤ ΑΕΚΤΕ) και με προθεσμία περαίωσης των εργασιών 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, με δεδομένο τον ήδη σχετικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και προϋπολογισμό δημοπράτησης 36 εκ. € (με ΦΠΑ) (αρ. πράξης 106/2012 του Ε΄ κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου).
Παράλληλα με σχετικό έγγραφό μας με Αρ.Πρωτ.:Φ-1/-1/14/11/2019 προς την Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού και Υποδομών Υποδιεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, έγινε ενημέρωση με το υπ.Αριθ.Πρωτ.: 713599/2180/05/12/20191 της παραπάνω υπηρεσίας , ότι το οδικό δίκτυο Παλαιόχωρας-Ν.Απολλωνίας απλά συντηρείται, ενώ για βελτίωση και για σχεδιασμό απαιτείται η συνεργασία των δύο υπηρεσιών των δύο όμορων Νομών Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής.
Και τα δύο οδικά δίκτυα είναι παλαιά και υπάρχει έντονη αντίδραση από την τοπική κοινωνία με επανειλημμένα παράπονα για τη δυσχέρεια στη μετακίνηση λόγω των ατελειών και των δύο οδικών αξόνων αλλά και τον ουσιαστικό αποκλεισμό της Χαλκιδικής κεντρικά και ανατολικά από την Εγνατία οδό τη στιγμή που θεωρείται ο κατεξοχήν τουριστικός προορισμός στη Β.Ελλάδα.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί,
α) Θα υπάρξει κι άλλη καθυστέρηση στην υλοποίηση του οδικού δικτύου Θέρμης - Γαλάτιστας» (ΕΟ16) και παράλληλα , θα ολοκληρωθεί και παραδοθεί στους χρόνους που δεσμεύτηκε η εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ οδός;
β) Υπάρχει σχετική μελέτη και μελλοντικός προϋπολογισμός για διαπλάτυνση-βελτίωση του δρόμου στο επαρχιακό δίκτυο Παλαιόχωρας -Ν.Απολλωνίας.
γ)Επίσης υπάρχει στο σχεδιασμό κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού προς Χαλκιδική ανατολικά.