Η μετακίνηση στην Κύπρο αποτελεί μέρος των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων του προγράμματος Erasmus+ KA220 με τίτλο “Shatterthegrey!” στο οποίο συμμετέχει και συντονίζει το Δημοτικό Σχολείο Ορμύλιας για τα σχολικά έτη 2022-2024.
Καιρό πριν την εναρκτήρια μετακίνηση στην Κύπρο, οι συντονιστές των σχολείων-οργανισμών του έργου συναντήθηκαν διαδικτυακά,μετά από πρόσκληση της συντονίστριας του έργου κ. Νικήτα Παναγιώτας, για να γνωριστούν καλύτερα και να συζητήσουν οργανωτικά και διαχειριστικά θέματα. Συμφωνήθηκε το νέο χρονοδιάγραμμα δραστηριοτήτων του έργου και έτσι αποφασίστηκε η πρώτη συντονιστική συνάντηση να λάβει χώρα στην Κύπρο για το διάστημα από τις 20 έως τις 24 Φεβρουαρίου.
Αφού στάλθηκαν οι απαιτούμενες προσκλήσειςαπό το Δημοτικό Σχολείου Τσερίου Α΄, εκπαιδευτικοί από σχολεία της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Λιθουανίας, της Τσεχικής Δημοκρατίας και της Βουλγαρίας συναντηθήκαν με φυσική παρουσία στη Λευκωσία της Κύπρου.
Την πρώτη μέρα, 20 Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Περιβαλλοντικό Κέντρο «Αθάλασσα» της Λευκωσίας όπου οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στους μουσειακούς χώρους του κέντρου και παρακολούθησαν μαζί με μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Τσερίου Α΄ εκπαιδευτικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα στο πεδίο (δάσος και λίμνη).
Ακολούθησε πολιτιστική επίσκεψη στη Λεμεσσό, στο ανοιχτό θέατρο Κουρίου, όπου θαυμάστηκαν τα υπέροχα ψηφιδωτά της οικίας του Ευστολίου και το αρχαίο θέατρο του χώρου, καθώς και στο μεσαιωνικό κάστρο Κολοσσίου, το οποίο διατηρούσε μύλο παραγωγής ζάχαρης από ζαχαροκάλαμα. Κατά τη διαδρομή κατέστη δυνατή η ενημέρωση σχετικά με τη βιοποικιλότητα της περιοχής και οι εκπαιδευτκοί θαύμασαν τους οπωρώνες της περιοχής κατάμεστους με εσπεριδοειδή.
Τη δεύτερη μέρα, 21 Φεβρουαρίου, οι εταίροι εκπαιδευτικοί έτυχαν θερμής παραδοσιακής υποδοχής από τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Τσερίου Α΄ οι οποίοι πρόεφεραν κυπριακά εδέσματα και ένα λουλούδι δημιουργημένο από ανακυκλώσιμα υλικά. Ακολούθησε η επίσημη έναρξη της συνάντησης του έργου στην Κύπρο με δρώμενα, τραγούδια και χορούς που είχαν προετοιμάσει οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές του σχολείου. Στη συνέχεια, οι εκπρόσωποι των εταιρικών σχολείων παρουσίασαν την ομάδα και τη μασκότ του σχολείου τους.
Έπειτα, ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του σχολείου και ενημερώθηκαν για τα διάφορα προγράμματα που υλοποιούνται στο σχολείο και για τον τρόπο με τον οποίο η περιβαλλοντική εκπαίδευση συμπεριλαμβάνεται στο αναλυτικό πρόγραμμα.Λίγο αργότερα, ένα σεμινάριο από ειδικό στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση έλαβε χώρα. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε συντονιστική συνάντηση των εκπαιδευτικών εταίρων για να συζητηθούν διάφορες πτυχές του έργου“Shatterthegrey!”.
Το απόγευμα, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη με ξεναγό στο Λεβέντειο δημοτικό μουσείο «Λεβέντη» της Λευκωσίας και στη συνέχεια γνώρισαν την παλιά πόλη της Λευκωσίας περπατώντας, με τη συνοδεία ξεναγού.
Την τρίτη μέρα, 22 Φεβρουαρίου, οι αποστολές μετέβησαν στο Περιβαλλοντικό Κέντρο Κάβο Γκρέκο, όπου αφού ενημερώθηκαν για την πανίδα και τη χλωρίδα της Κύπρου από ειδικό επιστήμονα, συνόδευσαν τους μαθητές της Στ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Τσερίου Α΄ σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην ύπαιθρο και παρακολούθησαν την υλοποίηση διάφορων εκπαιδευτικών περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων.
Ακολούθησε η πολιτιστική επίσκεψη στο Δημοτικό Μουσείο Αγίας Νάπας «Θάλασσα», όπου παρουσιάζονται παλιοντολογικά, γεωλογικά, αρχαιολογικά και θαλάσσιας ζωής εκθέματα και στο Διεθνές Πάρκο – Υπαίθριο Μουσείο Γλυπτικής στην Αγία Νάπα. Κατά την επιστροφή, σταμάτησαν στον ευρωπαϊκής σημασίας υδροβιότοπο της λίμνης Ορόκλινης στην περιοχή της ελεύθερης Αμμοχώστου.
Την τέταρτη μέρα, 23 Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε σεμινάριο απο εκπαιδευτικούς για εκπαιδευτικούς, όπου καθένας εκπρόσωπος από κάθε κράτος-σχολείο παρουσίασε ένα ψηφιακό εργαλείο που είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί κατά τις εργασίες του έργου.
Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν ένα Υποδειγματικό Μάθημα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (STEAME) από Σύμβουλο Εκπαίδευσης. Ακολούθησε μια περιπατητική ξενάγηση από τον ίδιο τον δήμαρχο Τσερίου στη περιοχή του Τσερίου κατά την οποία οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν πτυχές της ζωής των Κυπρίων. Επισκέφτηκαν και τον Ιερό Ναό Αγιών Ανδρονίκου και Αθανασίας, όπου ο ίδιος ο πάτερ μίλησε στην αγγλική γλώσσα ενημερώνοντας τους επισκέπτες για τον ναό. Στη συνέχεια, περπάτησαν προς ένα από τα παλιά σχολεία της περιοχής, το «Ελένειο» που τώρα έχει μετατραπεί σε δημοτική βιβλιοθήκη. Εκεί έτυχαν θερμής υποδοχής από την υπάλληλο της βιβλιοθήκης και ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της, διαπιστώνοντας πώς ένα παλιό κτήριο μπορεί να μετατραπεί σε σημαντικό για την περιοχή σημείο παροχής υπηρεσιών.
Το απόγευμα, μία ακόμη σημαντική επίσκεψη έλαβε χώρα, στον αρχαιολογικό πάρκο της Χοιροκοιτίας. Με τη βοήθεια της ξεναγού, γνώρισαν στοιχεία εκείνου του αρχαίου πολιτισμού και απόλαυσαν τη θέα και τη βιοποικιλότητα της περιοχής.
Στη συνέχεια, ανεβαίνοντας σε ψηλότερο σημείο, στα 575 μέτρα, γνώρισαν από κοντά τα Λεύκαρα, ένα όμορφο παραδοσιακό χωριό που φημίζεται για τα εργόχειρα των γυναικών της περιοχής.
Πέμπτη και τελευταία μέρα της επίσκεψης στην Κύπρο, η 24η Φεβρουαρίου. Το πρωί έλαβε χώρα το αποχαιρετιστήριο πάρτι από τους μαθητές του σχολείου κατά τη διάρκεια του οποίου ανταλλάχθηκαν δώρα και αποδόθηκαν οι βεβαιώσεις συμμετοχής, παρακολούθησης των σεμιναρίων και εκπαίδευσης. Ακόμα, εκπρόσωποι των εταιρικών σχολείων παρουσίασαν το σχολείο και στοιχεία της χώρας τους καταστώντας δυνατή μία καλύτερη προσέγγιση αυτών. Μία ακόμα συνάντηση των εταίρων εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκεγια συζήτησηπάνωστιςεπερχόμενεςδραστηριότητες του έργου “Shatterthegrey” και την αξιολόγηση της επίσκεψης στην Κύπρο.
Η επίσκεψη στη συνεργαζόμενη χώρα έκλεισε με ένα αποχαιρετιστήριο δείπνο σε ταβέρνα της Λευκωσίας, όπου για μια ακόμα φορά οι επισκέπτες απόλαυσαν την κυπριακή κουζίνα.
Καθ΄ όλη τη διάρκεια της παραμονής των εκπαιδευτικών στην Κύπρο, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου φρόντισε να παρέχει πλούσιο μπουφέ με κυπριακά εδέσματα και ποτά και οφείλουμε να τους ευχαριστήσουμε για την προσφορά τους.
Η επίσκεψη αυτή αποτελεί πρότυπο των επερχόμενων συναντήσεων, καθώς στο έργο αυτό συμμετέχουν και νεοεισερχόμενοι σε έργα Erasmus οργανισμοί. Επιπλέον, πέρα από τον συντονιστικό, εκπαιδευτικό και πολιτιστικό χαρακτήρα της συνάντησης, ήταν πολύ σημαντική η άμεση επαφή μεταξύ των εταίρων και η σύσφιξη των μεταξύ τουςσχέσεων.
Η Διευθύντρια του Σχολείου, κ. Παρλά Ευτυχία μαζί με τη συντονίστρια του έργου του σχολείου, κ. Μαραθεύτη Σωτηρούλα και την παιδαγωγική ομάδα Erasmusτου σχολείου οργάνωσαν τα πάντα σε άριστο βαθμό πετυχαίνοντας τον στόχο της επίσκεψης στη χώρα τους. Η εκπαιδευτικός κ. Σωτηρούλα Μαραθεύτη, η συντονίστρια του σχολείου, απέδειξε στο έπακρο πόσο σημαντικός συνεργάτης υπήρξε και στο προηγούμενο έργο και σε αυτό, την ευχαριστούμε όλοι και ευχόμαστε καλή συνέχεια στο έργο μας!
Ευχαριστούμε πολύ το Δημοτικό Σχολείο Τσερίου Α΄ της Κύπρου και ανυπομονούμε να ξανασυναντηθούμε σύντομα!