Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024

Ε Επικαιρότητα

Δημοτικό Σχολείο Ορμύλιας: Έναρξη του προγράμματος Erasmus+ “Shatter the grey!”

H επίσημη έναρξη του προγράμματος Erasmus+ “Shatter the grey!” του Δημοτικού Σχολείου Ορμύλιας πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μετά από πρόσκληση που στάλθηκε στη σχολική και τοπική κοινότητα.

Η συντονίστρια του έργου, Νικήτα Παναγιώτα, αναφέρθηκε στις ημερομηνίες έναρξης και λήξης του έργου, στους στόχους αυτού, στα αναμενόμενα τελικά προϊόντα, στο ποσό της χρηματοδότησης που θα λάβει το σχολείο, στον τρόπο ενσωμάτωσης των δράσεων στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου, στις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν μέχρι τη μέρα εκείνη αλλά και στις επικείμενες δραστηριότητες και φυσικά στα οφέλη που θα αποκομίσουν όλοι, συμμετέχοντας και μη από αυτό το έργο. Μαθητές των συμμετεχόντων τμημάτων παρουσίασαν τους συνεργαζόμενους οργανισμούς - σχολεία, ενώ είχε στολιστεί ο χώρος με σχετικές δημιουργίες τους. Στο τέλος, ανακοινώθηκαν τα ονόματα των μαθητών/τριών οι οποίοι θα ταξιδέψουν τη σχολική αυτή χρονιά στην Ιταλία και στην Ισπανία για τις ανάγκες του προγράμματος.



Πιο αναλυτικά η κ. Νικήτα ανέφερε τα εξής:
«Shatter the grey!» ονομάζεται το νέο έργο Erasmus+ του σχολείου μας και έχει διάρκεια 2 ετών, από τις 20 Νοεμβρίου του 2022 έως τις 19 Νοεμβρίου του 2024. Πρόκειται για ένα έργο Erasmus+ που ανήκει στην κατηγορία ΚΑ220, δηλαδή συνεργασία μεταξύ οργανισμών με σκοπό την ανταλλαγή καλών πρακτικών και δημιουργία καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού, πρακτικών διδασκαλίας κ.α.
Το Δημ. Σχ. Ορμύλιας είναι το συντονιστικό σχολείο και εταίροι και συνοδοιπόροι είναι σχολεία από την Κύπρο, Βουλγαρία, Λιθουανία, Τσέχικη Δημοκρατία, Ισπανία και Ιταλία.
Η χρηματοδότησή του αγγίζει τις 250.000 ευρώ, εκ των οποίων οι 48.000 ευρώ θα χρησιμοποιηθούν από το σχολείο της Ορμύλιας για να καλύψουν το κόστος υλοποίησης των δραστηριοτήτων, την διάδοση του έργου, εξοπλισμό του Σχολείου, καθώς και το κόστος μετακίνησης εκπαιδευτικών και μαθητών.

Κύριος στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης των μαθητών/τριών μας και η ευαισθητοποίησή τους σε θέματα που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος, την ανάδειξη των αρνητικών αποτελεσμάτων των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην συμπερίληψη, όπου όλοι συμμετέχουν, χωρίς να γίνεται καμία διάκριση με βάση τη φυλή, το φύλο, την εθνικότητα, την ηλικία, την αρτιμέλεια, τις ιδιομορφίες, την οικονομική κατάσταση και τις διαφορετικές θρησκευτικές ή πολιτικές πεποιθήσεις.


Ένας από τους επιμέρους στόχους μας, αφορά στη χρήση των νέων τεχνολογιών και τις δραστηριότητες STEAM, δηλαδή την εκπαίδευση των μαθητών στους πέντε ειδικούς κλάδους: Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες και Μαθηματικά.
Η διεξαγωγή πειραμάτων, η ρομποτική, η ανακύκλωση, ο εθελοντισμός, οι συχνές εξορμήσεις μας στη φύση, η μελέτη της βιοποικιλότητας της χώρας μας, οι κατασκευές με φυσικά αλλά και ανακυκλώσιμα υλικά, η γνωριμία με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι αναρτήσεις άρθρων των μαθητών μας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι έρευνες κ.α. είναι κάποιες από τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Θα δοθεί η ευκαιρία σε μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων, όλων των χωρών, να ταξιδέψουν στα συνεργαζόμενα κράτη, να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό τους σύστημα, την ιστορία, τον πολιτισμό τους, να επισκεφτούν μουσεία, να συμμετέχουν σε εργαστήρια, να δημιουργήσουν νέες φιλίες, να εξασκήσουν την αγγλική γώσσα.

Οι παραπάνω δραστηριότητες θα υλοποιηθούν διαθεματικά και διεπιστημονικά, ως μέρος των υπόλοιπων μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος, με καινοτόμες προσεγγίσεις και με βιωματικές μεθόδους. Οι διδακτικές επισκέψεις θα είναι άμεσα συνδεδεμένες με τους στόχους του έργου. Πολλές από τις δράσεις προϋποθέτουν τη συνεργασία με τους γονείς, Σχολές, Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, τοπικούς φορείς και συλλόγους, που θα αποτελέσουν τον ακρογωνιαίο λίθο για την επιτυχία του έργου.



Τα τελικά, κοινά παραδοτέα, όλων των εταίρων του προγράμματος είναι τα εξής:
• Η παραγωγή ενός βιβλίου με καλές πρακτικές μαθημάτων σε μορφή project και με δραστηριότητες STEAM.
• Ένα πακέτο με ψηφιακά και επιτραπέζια παιχνίδια, σχετικά με το περιβάλλον.
• Η συγγραφή ενός βιβλίου με θέμα την βιοποικιλότητα των συνεργαζόμενων χωρών.
• Η συγγραφή ενός θεατρικού έργου, με θέμα το περιβάλλον, το οποίο θα παρουσιαστεί στο τέλος του προγράμματος.
Η παρουσίαση των παραπάνω παραδοτέων θα γίνει στην Ελλάδα, κατά την διεξαγωγή ενός συνεδρίου που θα οργανώσει το Δημ. Σχ. Ορμύλιας τον Οκτώβριο του 2024.
Εν κατακλείδι, τα οφέλη που προκύπτουν από την καθημερινή ενασχόληση με το έργο, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς, είναι πολλά. Είναι η απόκτηση γνώσεων, η συνεργασία μεταξύ των μαθητών, μεταξύ των εκπ/κών των τμημάτων, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, του σεβασμού και της αποδοχής του διαφορετικού, η χρήση των νέων τεχνολογιών, της αγγλικής γλώσσας, η απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων, η ανάδειξη των ιδιαίτερων ταλέντων από τους ίδιους τους μαθητές, η ικανοποίηση της συμμετοχής σε ένα πολύ σημαντικό έργο κ.α.
Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η έγκριση του έργου μας, όλο το σχολείο άρχισε να δραστηριοποιείται στους στόχους του έργου. Το ίδιο και στα σχολεία των εταίρων.

• Η Δημιουργία της ιστοσελίδας του έργου ήταν ένα από τα πρώτα μελήματά μας, καθώς εκεί αναρτάται κάθε υλικό που αποστέλλεται από τα υπόλοιπα κράτη αλλά και από το δικό μας, επίσης. Την ιστοσελίδα του έργου θα τη βρείτε στη διεύθυνση: shatter-the-grey.webnode.gr
• Πραγματοποποιήθηκε διαγωνισμός για την επιλογή logo,
• Πραγματοποποιήθηκε διαγωνισμός για την επιλογή της μασκότ του σχολείου μας για το έργο
• Δημιουργήθηκε ο ύμνος του έργου του σχολείου
• Οργανώθηκαν μικροί κήποι στις αίθουσες αλλά και στη βόρεια πλευρά του σχολείου,
• Ενημερώθηκαν οι μαθητές για την κομποστοποίηση και άρχισε η λειτουργία του κομποστοποιητή
• Προετοιμάστηκαν οι γωνιές Erasmus στις σχολικές αίθουσες
• Διερευνήθηκαν οι «πράσινες συνήθειες» των μαθητών με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου
• Έγινε παρουσίαση σχετικά με τη δημιουργία του περιβάλλοντος μέσα από μυθολογικές, θρησκευτικές και επιστημονικές πηγές καθώς και η αλλαγή του ανά τους αιώνες
• και μια ακόμα παρουσίαση-δημιουργία μαθητή σχετικά με συμβουλές για "πράσινες συνήθειες"
• πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αμερικανική Γεωργική σχολή όπου οι μαθητές έλαβαν μέρος σε διάφορα εργαστήρια, σχετικά με το σιτάρι, το αμπέλι, την ελιά, τη μεσογειακή διατροφή
• Δημιουργήθηκαν χριστουγεννάτικα στολίδια και άλλες κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά
• Σε κάθε τμήμα τοποθετήθηκαν κουτιά για τη συγκέντρωση ρολών, πλαστικών και χαρτιού είτε προς ανακύκλωση, είτε για τη δημιουργία κατασκευών
• Συνεχίστηκε ακόμα η συλλογή καπακιών
• Μελετήθηκαν ζώα και φυτά της περιοχής μας και προγραμματίστηκε παρουσίαση στο σχολείο μας από τον γεωπόνο κ. Χασάπη Γεώργιο
• Διενεργήθηκε τεστ για την επιλογή μαθητών οι οποίοι θα μετακινηθούν στην Ιταλία κατά το διάστημα 19 με 25 Μαρτίου και στην Ισπανία 28 Μαΐου με 3 Ιουνίου.


booked.net

 

Χαλκιδική, Πολύγυρος, Νέα Μουδανιά

Email: info@halkidikinews.gr


To halkidikinews.gr είναι το πρώτο ειδησεογραφικό site στο νομό Χαλκιδικής και καθημερινά, από τον Μάιο του 2006, σας μεταφέρει αξιόπιστα και εμπεριστατωμένα τις ειδήσεις στη Χαλκιδική.

 

Κοινωνικά Δίκτυα