Διαβασμένοι και γραμμένοι, προκειμένου να μην ξεπεράσουν το budgets τους, είναι οι Έλληνες καταναλωτές, πριν επισκεφθούν το σούπερ μάρκετ για να κάνουν τις αγορές τους. Αυτό προκύπτει από την Ευρωπαϊκή Έρευνα Αγοραστών της IRI, η οποία διενεργήθηκε σε 2.600 αγοραστές σε Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία, και η οποία έδειξε πως οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τις εφαρμογές των κινητών για να βρουν διαδικτυακά πληροφορίες πριν ψωνίσουν (34%) και ενώ ψωνίζουν (36%).
Τι έδειξε η έρευνα για την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων; Ό,τι οι Έλληνες είναι οι μεγαλύτεροι υπέρμαχοι της λίστας για ψώνια (93% των καταναλωτών κάνουν λίστα με ψώνια στην Ελλάδα). Ένας στους τέσσερις συγκρατούν στο μυαλό τους το τι πρέπει να αγοράσουν, 1 στους 5 (ποσοστό 22%) χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο εντός των καταστημάτων αναζητώντας προωθητικές ενέργειες και 1 στους 2 (ποσοστό 45%) έχει σερφάρει στο διαδίκτυο για να συλλέξει πληροφορίες για προσφορές και καλύτερες τιμές πριν πάει να ψωνίσει.
Η έρευνα έδειξε επίσης πως η πλειοψηφία των καταναλωτών από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία, αναζητά προσφορές σε προϊόντα με υψηλή τιμή, όπως προϊόντα μακιγιάζ και καθαριστικά πλυντηρίου, που έχουν μεγαλύτερη έκπτωση ανά τεμάχιο, και ότι το 37% αυτών που ψάχνουν στο Διαδίκτυο θέλει να εξοικονομήσει χρήματα από διάφορες προωθητικές ενέργειες και προσφορές στο κατάστημα. Το 22% των καταναλωτών ψάχνει πληροφορίες σχετικά με το πιο κατάστημα έχει τις καλύτερες προσφορές τη συγκεκριμένη ημέρα/εβδομάδα, ενώ το 38% αναζητά τα συστατικά των προϊόντων και τη χρήση τους.
Οι περισσότεροι καταναλωτές (ποσοστό 84%) φτιάχνουν λίστα (με 1 στους 10 να χρησιμοποιούν το κινητό τους για αυτό) στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα. Η πλειοψηφία λέει ότι ελέγχει τι χρειάζεται στο σπίτι την ώρα που φτιάχνει τη λίστα με τα ψώνια, αλλά περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) διαβάζει φυλλάδια εντός του καταστήματος ή κοιτά τις προσφορές. Μόνο το 11% είναι αυθόρμητοι αγοραστές και δεν κάνουν κάποια ενέργεια προετοιμασίας για τα ψώνια τους. Οι Έλληνες είναι οι μεγαλύτεροι υπέρμαχοι της λίστας για ψώνια (93% των αγοραστών κάνουν λίστα με ψώνια στην Ελλάδα). Οι Γάλλοι είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν χαρτί και μολύβι (65% σε σύγκριση με ένα 55% μέσο όρο στην Ευρώπη), ενώ οι Βρετανοί και οι Έλληνες αγοραστές τα συγκρατούν στο μυαλό τους (23% και 25% αντιστοίχως συγκριτικά με ένα ποσοστό 18% σε όλη την Ευρώπη). Το 10% των αγοραστών στην Ευρώπη φτιάχνουν τη λίστα με τα ψώνια τους σε μια ηλεκτρονική συσκευή.
Οι νοτιοευρωπαίοι, οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρότερες οικονομικές δυσκολίες, χρησιμοποιούν περισσότερο το διαδίκτυο για πληροφορίες, με το 45% των Ελλήνων, το 39% των Ισπανών και το 33% των Ιταλών να χρησιμοποιούν συχνά το Διαδίκτυο για να αναζητούν πληροφορίες πριν κάνουν τα ψώνια τους. Οι Γερμανοί είναι επίσης συντηρητικοί (37% ψάχνουν στο Διαδίκτυο). Από την άλλη πλευρά το 26% στην Ολλανδία και το 31% στην Μ. Βρετανία και στη Γαλλία αναζητούν πληροφορίες για εξοικονόμηση χρημάτων.
Από το ένα τρίτο των Ευρωπαίων αγοραστών (36%) που χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο εντός των καταστημάτων, το 17% αναζητά προωθητικές ενέργειες (στην Ιταλία το ποσοστό ήταν 25% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Ελλάδα ήταν 22%), το 16% αναζητά πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα (το 26% στην Ιταλία και το 21% στην Ισπανία) ενώ το 12% αναζητά ηλεκτρονικά κουπόνια.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 34% των Ευρωπαίων αγοραστών έχει χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο για τα ψώνια του στο Σούπερ/’Υπερ Μάρκετ τουλάχιστον μία φορά τη χρονιά που μας πέρασε, μαζί με άλλα κανάλια. Μόνο το 21% των αγοραστών είπε ότι είναι περισσότερο πιθανό να αγοράσει από το Διαδίκτυο στο μέλλον, ενώ το 37% είπε ότι είναι απίθανο να ψωνίσει από το Διαδίκτυο. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές προτιμά να βλέπει και να αγγίζει τα προϊόντα στο κατάστημα από το να τα αγοράζει στο Διαδίκτυο. Το 28% των αγοραστών πιστεύει επίσης ότι είναι ευκολότερο να συγκρίνεις τιμές εντός του καταστήματος.
capital.gr