Εκεί που το ταπεινό λάπατο συναντά το ζοχί και το αντίδι και οι παιδικές μνήμες από το φαγητό της γιαγιάς συγκινούν τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους, άνθρωποι από την Κεντρική Μακεδονία χτίζουν σήμερα το μέλλον της οικονομίας και του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.
Και μπορεί οι περισσότεροι να μην μπορούν να αναγνωρίσουν τα χόρτα, που με μεγάλη επιμέλεια οι παλιές νοικοκυρές συνέλεγαν από τα λιβάδια κάθε εποχή του χρόνου, όμως οι Έλληνες σεφ, διατηρώντας τα αυθεντικά στοιχεία από τις γεύσεις της ελληνικής φύσης, γνωρίζουν πολύ καλά τις αναλογίες στις οποίες πρέπει να τα χρησιμοποιήσουν, ώστε να δημιουργήσουν ένα πιάτο που το επόμενο χρονικό διάστημα θα διεκδικήσει με αξιώσεις μια θέση στο μενού ενός εστιατορίου με χρυσό σκούφο, ή στον μπουφέ ενός πεντάστερου ξενοδοχείου.
Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, ο γνωστός μπακαλιάρος, από τις θάλασσες της Χαλκιδικής και της Πιερίας, συνοδεύει τα λάπατα, τα ζοχιά, το σπανάκι, τα αντίδια, τον άνηθο και τον μάραθο του ελληνικού αγρού, σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της "Μακεδονικής Κουζίνας", μιας συλλογής συνταγών διακοσίων χρόνων. Με αυτές, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στοχεύει στην υιοθέτηση ενός σήματος ποιότητας για τα αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα που παράγονται στη Μακεδονική γη, τη δημιουργία ενός διεθνώς αναγνωρισμένου brand name και τη θεσμοθέτηση της μακεδονικής κουζίνας με συγκεκριμένες συνταγές, ώστε να αποκτήσει η περιοχή μια συγκεκριμένη γαστρονομική ταυτότητα.
"Όταν ο τουρίστας ερχόταν στη Μακεδονία και ζητούσε να φάει κάτι τοπικό, εμείς δεν είχαμε κάποιο χαρακτηρισμένο τοπικό προϊόν" ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Λέσχης Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος, Γιώργος Μαστροδημήτρης, μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου, στο πλαίσιο του 28ου Money Show, ενόψει της επίσημης πρώτης παρουσίασης της "Μακεδονικής Κουζίνας" σε έναν περίπου μήνα.
Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας επισήμανε ότι το νέο brand name της «Μακεδονικής Κουζίνας», που προσπαθεί να καθιερώσει διεθνώς η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω συγκεκριμένου και συγκροτημένου σχεδίου δράσης, εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης και σύνδεσης των δυο βασικών πυλώνων της οικονομίας της περιοχής, τον πρωτογενή τομέα και τον τουρισμό.
«Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη και υιοθέτηση του Μακεδονικού Σήματος Ποιότητας στα γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα που παράγονται εντός των ορίων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο τα ποιοτικά προϊόντα που παράγονται στη μακεδονική γη να αποκτήσουν αναγνωρίσιμο διεθνώς brand name. Η διαδικασία ‘προτυποποίησης και σήμανσης των αγροδιατροφικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας’ συνοδεύεται από τη θεσμοθέτηση της ‘Μακεδονικής Κουζίνας’, με αυθεντικές μακεδονικές συνταγές, οι οποίες εκτελούνται με εκλεκτές πρώτες ύλες που παράγονται στα γεωγραφικά όρια της περιοχής μας. Στόχος, εκτός των άλλων, είναι να αποκτήσει την ταυτότητα που σήμερα της λείπει η γαστρονομία της περιοχής, η οποία θεωρείται από τις πλέον σημαντικές στην Ελλάδα και με δυνατότητα απήχησης παγκοσμίως. Ειδικά τα τελευταία χρόνια που ο γαστρονομικός τουρισμός εμφανίζει ανοδικές τάσεις διεθνώς, η Κεντρική Μακεδονία έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, ώστε να διεκδικήσει εξέχουσα θέση», επισήμανε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.