Άρθρο του Θωμά Καπλάνη, π. Δημάρχου Πολυγύρου, Δικηγόρου παρ’ Αρείω Πάγω
Όλοι στη Χαλκιδική γνωρίζουν το “ορφανό” χιλιόμετρο μεταξύ Μουδανιών και Ποτίδαιας. Πρόκειται για ένα μικρό τμήμα του οδικού δικτύου Μουδανιών - Κασσανδρείας, το οποίο δεν κατασκευάστηκε ταυτόχρονα με το υπόλοιπο έργο και ταλαιπωρεί επί χρόνια τους μόνιμους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες της Χαλκιδικής. Η ολοκλήρωσή του εκκρεμεί επί μία δεκαετία περίπου, οπότε δικαιολογημένα έχει χαρακτηριστεί “ορφανό”.
Δυστυχώς όμως στη Χαλκιδική, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των διαφόρων θεσμικών οργάνων, υπάρχουν πολλά ακόμη “ορφανά” έργα, έργα δηλαδή που είτε μελετήθηκαν και δεν προχώρησαν, είτε ξεκίνησαν αλλά εγκαταλείφθηκαν στην πορεία, είτε καθυστερεί αδικαιολόγητα η ολοκλήρωσή τους. Αν εξαιρέσει κανείς το έργο που ήδη προανέφερα αλλά και το τμήμα των 3 περίπου χιλιομέτρων μεταξύ Γαλάτιστας και Αγίας Αναστασίας που επιτέλους μετά από δεκαετίες άρχισε να κατασκευάζεται, τα υπόλοιπα “ορφανά” της Χαλκιδικής θα μπορούσαν (συγχωρέστε μου την έκφραση) να γεμίσουν ένα ολόκληρο ….. ορφανοτροφείο.
Ενδεικτικά, και αποφεύγοντας να αναφερθώ σε κάποια μεγαλόπνοα έργα που επανειλημμένα και συνήθως προεκλογικά έχουν εξαγγελθεί, αναφέρω τα εξής :
- Τα φράγματα Χαβρία και Ολύνθιου.
- Την ολοκλήρωση του δρόμου Πολύγυρος – Θεσσαλονίκη.
- Τους κάθετους οδικούς άξονες της Εγνατίας Οδού.
- Την βελτίωση του υπολοίπου οδικού δικτύου της Κασσάνδρας.
- Το οδικό δίκτυο της Σιθωνίας.
- Τον δρόμο Πολυγύρου - Ιερισσού - Ουρανούπολης.
- Την επέκταση του λιμανιού των Μουδανιών.
- Τα αντιπλημμυρικά και τα αποχετευτικά έργα σε πολλούς οικισμούς της Χαλκιδικής.
- Τις βασικές τουριστικές υποδομές στο πρώτο και στο δεύτερο πόδι, αλλά και στην προ του Άθω περιοχή.