To KOUZINA 2017 χαρακτηρίσθηκε ως η ποιοτικότερη διοργάνωση της ιστορίας του: επαγγελματικός σχεδιασμός, εξαιρετική οργάνωση, καθολική συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας, ρεκόρ εθελοντικής προσφοράς, υψηλού επιπέδου μενού, διακεκριμένοι chef, αποδοτικές συνεργασίες, ευρεία προώθηση του τόπου σε 10 τουριστικές αγορές, μεγάλη αποδοχή, στοχευμένη στρατηγική προβολής, σημαντικός αριθμός πωλήσεων!
Πράγματι, το KOUZINA εκπλήρωσε στο απόλυτο στον στόχο και το σκοπό της δημιουργίας του: κατάφερε να «γεμίσει» καταρχάς με δραστηριότητες και στη συνέχεια με επισκέπτες το άλλοτε «τουριστικά νεκρό» χρονικό διάστημα 15 Μαΐου – 15 Ιουνίου, το οποίο για την Ανατολική Χαλκιδική αποτελούσε τη βασική μειονεξία κάθε τουριστικής περιόδου.
Από την άλλη πλευρά δημιούργησε προϋποθέσεις εξωστρέφειας, δίνοντας το λόγο στους κατοίκους μιας ολόκληρης περιοχής, οι οποίοι - ως πρωταγωνιστές της διοργάνωσης - μετέτρεψαν χρόνο με το χρόνο την πολιτιστική / γαστρονομική κληρονομιά αλλά και την καθημερινότητά τους σε μορφή τουριστικής ανάπτυξης. Κατάφεραν δηλ. να συνδέσουν στο έπακρο τη γαστρονομία με τον τουρισμό, δημιουργώντας στην περιοχή νέους γαστρονομικούς προορισμούς, τοποθετώντας ισάξια στον τουριστικό χάρτη την ορεινή ζώνη και αποδεικνύοντας στην πράξη ότι η όποια θεωρεία ακούγεται κατά καιρούς στα συνεδριακά κέντρα μπορεί να μετατραπεί σε έργο μέσα από σκληρή δουλειά, προσήλωση στο στόχο και όραμα για ανάπτυξη – πραγματική και χειροπιαστή. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εθελοντές του KOUZINA 2017 ξεπέρασαν τους 800.
Η ανάδειξη της Ανατολικής Χαλκιδικής ως γαστρονομικού προορισμού διακοπών είχε ως αποτέλεσμα την προώθηση των τοπικών προϊόντων στον κόσμο, αλλά και την προβολή της πλούσιας πρωτογενούς παραγωγής της προς κάθε κατεύθυνση. Πράγματι, τα προϊόντα του βουνού, του κάμπου και της θάλασσας – αυτά που παράγονται στις natura περιοχές αλλά και σε εκείνες που τις περιβάλουν – χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον από τους φιλοξενούμενους και τους τοπικούς chef, ενώ η επικεφαλής chef της διοργάνωσης Ντίνα Νικολάου εστίασε πολλές φορές στη χρήση του καθενός στη μαγειρική / ζαχαροπλαστική.
22 τοπικοί παραγωγοί στηρίζουν κάθε χρόνο τη διοργάνωση, ενώ όλες οι κάρτες menu του KOUZINA αναφέρονται λεπτομερειακά στην «ιστορία κάθε τοπικού προϊόντος». Συμπληρωματικά αναφέρεται ότι στα 7 χρόνια δραστηριοποίησής του το KOUZINA δημιούργησε πολλά επί μέρους γαστρονομικά brand names, βασισμένα στην τοπική πρωτογενή παραγωγή, π.χ. μύδια Ολυμπιάδας, αμυγδαλωτά Αμμουλιανής, λουβίδια Νεοχωρίου, μέλι Αρναίας, μαύρος χοίρος Βαρβάρας, ορκύνι Ιερισσού, βότανα Αριστοτελικού Όρους, κ.λπ., τα οποία με τη σειρά τους δημιούργησαν γαστρονομικές τάσεις, αποτελώντας λόγο προσέλκυσης κοινού και επισκεπτών στους εν λόγω προορισμούς. Το κάθε προϊόν «δένεται» πάντα με την ιστορία του αλλά και με την ιστορία του τόπου, έτσι ώστε να δημιουργείται χρονική συνέχεια και πολιτιστική αλληλουχία, με σεβασμό στο παρελθόν και αντοχή στο μέλλον.
46 Ευρωπαίοι και Ασιάτες εκπρόσωποι Τύπου κατέγραψαν τις δραστηριότητες του φεστιβάλ, τα δημοσιεύματα των οποίων αναμένονται το επόμενο εξάμηνο, την ίδια στιγμή που το KOUZINA 2017 συγκέντρωνε το ενδιαφέρον δεκάδων χιλιάδων διαδικτυακών επισκεπτών και σημείωνε εκατοντάδες κρατήσεις και συμμετοχές στα 10 δείπνα αλλά και στις 32 κύριες εκδηλώσεις του.
Η επόμενη διοργάνωση (σε ό,τι αφορά τη μεσογειακή εβδομάδα της) είναι αφιερωμένη στην κουζίνα του Λιβάνου, δεδομένου ότι το άνοιγμα του Οργανισμού στην εν λόγω τουριστική αγορά απέδωσε άμεσα και αποτελεσματικά. Τιμώμενος ελληνικός προορισμός είναι η Κρήτη, ενώ ολόκληρο το πρόγραμμα του KOUZINA 2018 θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Οργανισμού στις 31 Αυγούστου, ημέρα επίσημης έναρξης του promo tour 2018.