Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2024

Ε Επικαιρότητα

Έντονες αντιδράσεις για την υποβάθμιση δεκάδων σχολικών μονάδων στη Χαλκιδική

Ανάσταση είναι η εκπαιδευτική κοινότητα κι η κοινωνία της Χαλκιδικής από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να συγχωνεύσει δεκάδες τμήμα σχολικών μονάδων στη Χαλκιδική, κυρίως στα πιο δυσπρόσιτα χωριά του νομού.

Οι δήμαρχοι Αριστοτέλη, Ν. Προποντίδας και Κασσάνδρας αντέδρασαν έντονα με ανακοινώσεις τους, ενώ η βουλευτής Χαλκιδικής του ΣΥΡΙΖΑ, Κυριακή Μάλαμα σχολίασε ότι «πρόκειται για μια ολέθρια απόφαση, την ώρα που υποτίθεται ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για την “αξιολόγηση της ποιότητας” των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων. Μόνο η συντονισμένη απάντηση της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας μπορεί να σταθεί ανάχωμα στις απαράδεκτες αυτές πολιτικές της κυβέρνησης που αντιμάχονται το δημόσιο σχολείο».

Η κ. Μάλαμα επισημαίνει ότι την ώρα που η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει, την ώρα που από τις 10 χιλιάδες προσλήψεις εκπαιδευτικών, στη Χαλκιδική τοποθετήθηκαν κάτω από 40 νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, την ώρα που σε όλα τα σχολεία της Χαλκιδικής τα κενά κραυγάζουν, την ώρα που οι καθυστερήσεις για την τοποθέτηση αναπληρωτών αγγίζουν τα όρια της αδιαφορίας, η απαράδεκτη απόφαση της υπουργού έχει ξεσηκώσει δικαιολογημένα θύελλα αντιδράσεων στις τοπικές κοινωνίες.


Δήμαρχος Ν. Προποντίδας: Ζούμε το απόλυτο θέατρο του παραλόγου

  Έντονη ήταν η αντίδραση του δημάρχου Ν. Προποντίδας, Μανώλη Καρρά:
«Με ένα πάτημα κουμπιού συγχωνεύουν δεκάδες σχολικά τμήματα και στοιβάζουν δεκάδες παιδικές ψυχές. Ζούμε από την Παρασκευή το απόλυτο θέατρο του παραλόγου, από τότε δηλαδή που έγινε γνωστό πως με μία λίστα excel το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να εξαφανίσει τμήματα από τη σχολική πραγματικότητα εν μέσω σχολικής χρονιάς κι εν μέσω πανδημίας.
Μια κίνηση άκρως καταδικαστέα που θα μας βρει ενωμένους απέναντί της. Στον Δήμο μας δε δίστασαν να “βάλουν χέρι” ακόμη και στο ειδικό Δημοτικό Σχολείο. Ας μας φέρουν έστω και ένα επιχείρημα, ώστε να μας πείσουν για την απόφασή τους. Δεν μπορούν, γιατί δεν υπάρχει ούτε ένα. Απλά, δεν τους βγαίνουν τα νούμερα. Μόνο που η εκπαιδευτική κοινότητα και τα παιδιά μας πρέπει να αντιμετωπίζονται με ευαισθησία και προγραμματισμό κι όχι με ταχυδακτυλουργικά!
Καλώ τους συναδέλφους Δημάρχους, τους εκπαιδευτικούς και γονείς σε έναν κοινό αγώνα για την κατάργηση μιας άνευ προηγουμένου απόφασης. Θεατές στο θέατρο τους δεν θα γίνουμε».

 

Δήμαρχος Κασσάνδρας: Σηκώνουμε τείχος άρνησης

 Η δήμαρχος Κασσάνδρας, Αναστασία Χαλκιά κάνει λόγο για δυσάρεστη έκπληξη από το υπουργείο Παιδείας που αποφάσισε να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων στα δημοτικά σχολεία της Κασσάνδρας και συγκεκριμένα σε Άθυτο, Φούρκα, Καλάνδρα, Ν. Σκιώνη, Χανιώτη και Πολύχρονο.

Η κ. Χαλκιά σημειώνει: «Όσο επιβεβλημένο και αν θεωρείται από την πολιτική ηγεσία της χώρας μας να προχωρήσει σε εξορθολογιστικές κινήσεις στην εκπαίδευση, λόγω πλεονάσματος εκπαιδευτικών ωρών, αυτή σίγουρα ΔΕΝ είναι η κατάλληλη ώρα και στιγμή να συγκροτηθούν τμήματα 25 μαθητών, με τις παρούσες συνθήκες που διαμορφώνει η πανδημία. Εύλογα οι εκπαιδευτικοί μιλούν για πρόσθετο άγχος και βάρος στις πλάτες των ιδίων, των μαθητών και της κάθε ελληνικής οικογένειας με παιδιά.
Στην απόφαση αυτή σηκώνουμε τείχος άρνησης και ζητούμε να ανοίξει διάλογος για να βρεθούν προσφορότερες λύσεις, αντί να θέσουμε σε εφαρμογή από την επαύριον κιόλας μια τόσο βεβιασμένη αλλαγή στα σχολειά μας. Σίγουρα το υπουργείο Παιδείας διαθέτει άξια ηγεσία και προσωπικό ώστε να επαναξιολογήσει τα δεδομένα ή τουλάχιστον να λάβει σοβαρά υπ’ όψιν τις ενστάσεις που εκφράζονται λόγω κορωνοϊού.
Άλλωστε στην πολιτική και τους πολιτικούς μας δεν «πρέπουν» οι εκπτώσεις σε θέματα υγείας».

 

Ο δήμαρχος Πολυγύρου, Αστέριος Ζωγράφος, σχολίασε τις εξελίξεις

"Πρωτίστως ως γονείς και δευτερευόντως ως πολιτικοί αδυνατούμε να κατανοήσουμε την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας περί συγχωνεύσεων τμημάτων σε σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Η περικοπή των εκπαιδευτικών κενών και η μείωση του δημοσιονομικού κόστους δεν μπορεί να αποτελούν το μόνο κριτήριο για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που διατείνεται, ότι σε κάθε απόφασή της προέχει η ασφάλεια των παιδιών. Στα πολυμελή μαθητικά τμήματα ελλοχεύει σοβαρότατος κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού, όσα υγειονομικά μέτρα και αν ληφθούν.
Στον δήμο μας η οργή περισσεύει για έναν λόγο παραπάνω, ότι το μέτρο βρίσκει εφαρμογή στο Ειδικό Σχολείο Πολυγύρου, σε παιδιά και εκπαιδευτικούς που... προσπαθούν διπλά ενάντια σε κάθε αντιξοότητα.
Επίσης στο δημοτικό σχολείο των Βραστάμων, ορεινό χωριό που παλεύει ενάντια στην ερημοποίηση. Εν κατακλείδι, η δουλειά μας, ως αιρετοί του τόπου, είναι να εξασφαλίζουμε άρτια και σύγχρονα σχολικά συγκροτήματα για τους μαθητές μας.Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να εξασφαλίσει τους πόρους με τη σειρά του, ώστε να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά και να μην ακροβατεί σε λεπτές ισορροπίες εν μέσω πανδημίας και αναβρασμού της εκπαιδευτικής κοινότητας".

 

Περιφερειακή Σύμβουλος Κατερίνα Ζωγράφου

Η περιφερειακή σύμβουλος Κατερίνα Ζωγράφου παρεμβαίνοντας στο θέμα τονίζει ότι η τεχνική σμίκρυνση σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν αποτελεί μόνο πλήγμα στον εκπαιδευτικό στόχο και στην εξέλιξη των μαθητών, αλλά και πλήγμα σε ολόκληρη την τοπική κοινωνία.

Η κ. Ζωγράφου αναφέρει:
«Σε συνέχεια προφορικής ενημέρωσης που έλαβα από την Προϊσταμένη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Χαλκιδικής, σχετικά με την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει άμεσα και μεσούσης της τρέχουσας σχολικής περιόδου, σε συγχωνεύσεις τμημάτων σε δεκαπέντε (15 ) Δημοτικά Σχολεία της Χαλκιδικής, δηλώνω την ανησυχία και την απογοήτευσή μου για το σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας και ταυτόχρονα τη στήριξή μου στις προσπάθειες αναίρεσης της απόφασης αυτής από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Σε μία σχολική περίοδο, που ακόμη βρίσκεται υπό τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης, που ακολουθεί δύο σχολικά έτη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και άρρυθμης λειτουργίας, δεν θα ήταν δόκιμο καν ως εγχείρημα η αναστάτωση της εκπαιδευτικής κοινότητας με αυτόν τον τρόπο.
Η τεχνική σμίκρυνση σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν αποτελεί μόνο πλήγμα στον εκπαιδευτικό στόχο και στην εξέλιξη των μαθητών, αλλά και πλήγμα σε ολόκληρη την τοπική κοινωνία, μιας και το σχολείο αποτελεί σημείο αναφοράς και πηγή ζωής για όλους τους κατοίκους των οικισμών αυτών. Διότι ως επακόλουθη συνέπεια είναι η μετακίνηση μαθητών τα επόμενα έτη σε μεγαλύτερα σχολεία, ακόμη και των ίδιων των οικογενειών τους και το σταδιακό κλείσιμο αυτών.
Σταθερή αξία ... Κάθε χωριό και το Δικό του Δημοτικό Σχολείο».

 


booked.net

 

Χαλκιδική, Πολύγυρος, Νέα Μουδανιά

Email: info@halkidikinews.gr


To halkidikinews.gr είναι το πρώτο ειδησεογραφικό site στο νομό Χαλκιδικής και καθημερινά, από τον Μάιο του 2006, σας μεταφέρει αξιόπιστα και εμπεριστατωμένα τις ειδήσεις στη Χαλκιδική.

 

Κοινωνικά Δίκτυα