Οι «Θαλάσσιες Αριστοτελικές Περιηγήσεις», αλλά και «ο δρόμος του Πέρση Βασιλιά Ξέρξη» από τον Ακάνθιο ως τον Αθωνικό Κόλπο αποτέλεσαν τα θέματα της παρουσίασης που πραγματοποίησε ο Δήμος Αριστοτέλη και η ξενοδοχειακή οικογένεια της Ανατολικής Χαλκιδικής στο Τορίνο κατά τη διάρκεια επαγγελματικού τουριστικού workshop.
Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε από το Γραφείο Ε.Ο.Τ. Ιταλίας την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019 στον ξενοδοχειακό χώρο Allegro Italia Golden Palace στο κέντρο της εμβληματικής πόλης, με τη συμμετοχή περίπου 20 ελληνικών προορισμών και κλαδικών επαγγελματιών.
Η Ανατολική Χαλκιδική, έχοντας στο ενεργητικό της εξαιρετικά ποιοτικές παρεμβάσεις στο Τορίνο, όπως:
• D2D επαγγελματικές συναντήσεις με εκπροσώπους Ιταλών tour operators,
• θεματικά ταξίδια εξοικείωσης με τη συμμετοχή travels agents, που εδρεύουν στο Τορίνο,
• δημοσιογραφικές επισκέψεις, οι οποίες δημιούργησαν προωθητική δυναμική,
• διαδικτυακές καμπάνιες, σε συνεργασία με τοπικά τουριστικά γραφεία – συνομιλητές της,
έδωσε παρόν «με θέμα και λόγο», σε μια διοργάνωση που σηματοδοτήθηκε από την παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. Δημήτρη Φραγκάκη και της Προϊσταμένης του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων του Φορέα, Ελένης Γερολυμάτου.
Σε ό,τι αφορά την ουσία της πρωτοβουλίας αξίζει να σημειωθεί ότι πραγματοποιήθηκαν είκοσι τρεις (23) επαγγελματικές επαφές κατά τη διάρκεια των οποίων παρουσιάσθηκαν:
1. ολοκληρωμένο καταδυτικό πρόγραμμα, που αφορά τα ναυάγια του Στρυμωνικού Κόλπου στη θαλάσσια περιοχή της Ολυμπιάδας, την αποικία του Ιππόκαμπου στη θαλάσσια περιοχή του Στρατωνίου, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη της Μεσογείου, και τη blue lagoon περιοχή στα Δρένια της Αμμουλιανής – πέρασμα του Βασιλιά Ξέρξη προς την Αθήνα,
2. πρόγραμμα θαλάσσιων θεματικών εξορμήσεων, με τις βιωματικές εμπειρίες στα καρνάγια της Ιερισσού να συμπληρώνουν τις γαστρονομικές επισκέψεις στα Μυδοτροφεία του Αριστοτελικού Κόλπου και τις θεματικές κρουαζιέρες στον Άθωνα και την Αμμουλιανή – Βουρβουρού,
3. πρόγραμμα fishing και sport activities, το οποίο πραγματοποιείται με επιτυχία στον Αθωνικό Κόλπο και στα Πυργαδίκια, προσθέτοντας δυναμική στο τουριστικό μοντέλο «τι θα κάνει κάποιος το καλοκαίρι στη θάλασσα».
Στο workshop συμμετείχαν περίπου σαράντα (40) εκπρόσωποι της ιταλικής τουριστικής βιομηχανίας του Τορίνο, το οποίο αποτελεί – εκτός από οικονομικά ισχυρή πόλη του ιταλικού βορρά – έδρα των σημαντικότερων Ιταλών tour operators.
«Δημιουργούμε συνέχεια στο έργο που παραλαμβάνουμε» αναφέρει σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Αριστοτέλη Στυλιανός Βαλιάνος και συνεχίζει: «Υλοποιούμε ένα πρόγραμμα τουριστικής προβολής με υψηλό δείκτη ποιότητας, δομημένο πάνω στις υπάρχουσες επαγγελματικές βάσεις, πάντα σε συνάρτηση με τις σκέψεις, την αισιοδοξία και τις υψηλές προσδοκίες των τουριστικών παραγόντων του Δήμου Αριστοτέλη. Όπως ακριβώς το εξαγγείλαμε».
«Η ιταλική τουριστική αγορά επανακάμπτει με υγιή τρόπο στην Ανατολική Χαλκιδική», συμπληρώνει ο Πρόεδρος Δ.Σ. του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού Γιάννης Γερούκης. «Οι 10ετείς μας παρεμβάσεις σε αυτήν στόχευσαν με ακρίβεια στην προώθηση του θαλάσσιου στοιχείου μιας καθαυτό μεσογειακής περιοχής, αλλά και στη διοχέτευση δεδομένων που συνάδουν με τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της συγκεκριμένης αγοράς. Η σταδιακή αύξηση των ιταλικών αφίξεων, το έντονο διαδικτυακό ενδιαφέρον, αλλά και η σύναψη επί μέρους συμφωνιών μεταξύ Ιταλών tour operators και travel agents με τοπικές ξενοδοχειακές μονάδες αποτελούν επιβράβευση εκείνων που εργάσθηκαν μεθοδικά, τεχνοκρατικά και εμπνευσμένα».
Η πρωτοβουλία θα ολοκληρωθεί τον επόμενο Μάιο και Ιούνιο, όπου συνεργατικές δυνάμεις συγκεκριμένου tour operator αλλά και εκπρόσωποι του ιταλικού τουριστικού και γαστρονομικού Τύπου αναμένονται στην Ανατολική Χαλκιδική και τη Σιθωνία, προκειμένου να εξοικειωθούν με τον τρόπο σύζευξης του θαλάσσιου τουρισμού με τη γαστρονομική ταυτότητα του Αιγαίου Πελάγους. Στην ίδια «ταξιδιωτική περιπλάνηση» θα συμμετάσχουν επιλεγμένοι εκπρόσωποι των γραφείων που προσεγγίσθηκαν στον εν λόγω workshop.
«Οι θαλάσσιοι δρόμοι της ελληνικής αρχαιότητας» εξάλλου θα προωθηθούν ως ειδικό τουριστικό προϊόν από τα social media τουριστικών γραφείων του Τορίνο, αλλά και από το blog του VisitGreece, μέσα από ειδικά διαμορφωμένη για την ιταλική τουριστική αγορά καμπάνια.