Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Χαλκιδικής επισκέφθηκε η βουλευτής Χαλκιδικής του ΣΥΡΙΖΑ, Κυριακή Μάλαμα, με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα του Νομού.
Τα σχολεία που αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα είναι, μεταξύ άλλων, εκείνα της Συκιάς, του Αγίου Νικολάου, αλλά και σχολικές μονάδες σε περιοχές της ορεινής Χαλκιδικής.
Με δεδομένο ότι τα κενά σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανέρχονται σε 30, η βουλευτής Χαλκιδικής του ΣΥΡΙΖΑ επανακατέθεσε την κοινοβουλευτική ερώτηση που είχε υποβάλλει στην Υπουργό Παιδείας (και η οποία δεν απαντήθηκε), σε σχέση με την διαδικασία κάλυψης τους.
Συγκεκριμένα, η Κυριακή Μάλαμα επισκέφτηκε το Λύκειο του Αγίου Νικολάου, στο οποίο εδώ και ένα μήνα δεν διεξάγεται η διδασκαλία των μαθηματικών, καθώς δεν έχουν τοποθετηθεί αναπληρωτές, με αποτέλεσμα τα παιδιά της Γ’ τάξης να μην έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία για τις εξετάσεις τους.
Όπως τονίστηκε από τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας του Αγίου Νικολάου είναι εξαιρετικά δύσκολο να εξομαλυνθεί το σχολικό κλίμα και να καλυφθούν τα κενά στη διδασκαλία μετά από έναν και πλέον μήνα χωρίς διδασκαλία των μαθηματικών. Σοβαρό πρόβλημα επίσης η απουσία έργων συντήρησης του κτιριακού συγκροτήματος του σχολείου, τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα μετά από 30 και πλέον χρόνια λειτουργίας του.
Η βουλευτής Χαλκιδικής του ΣΥΡΙΖΑ επισκέφτηκε επίσης το Γενικό και το Επαγγελματικό Λύκειο της Αρναίας. Σε σχέση με το ΓΕΛ κι εκεί υπάρχει ένα κενό στην ειδικότητα του μαθηματικού, ενώ όπως τονίστηκε, το Υπουργείο θα πρέπει να επισπεύσει την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που σχετίζονται με την εφαρμογή του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση κι οι οποίες εκκρεμούν ακόμη. Επίσης, εκφράστηκε η απορία γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν επέτρεψε την εφαρμογή της ελεύθερης πρόσβασης σε τμήματα των ΑΕΙ με χαμηλή ζήτηση κι ακύρωσε τον συγκεκριμένο σχεδιασμό.
Σημαντικότατο πρόβλημα για το ΓΕΛ της Αρναίας και το κτιριακό, με δεδομένες τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες της περιοχής κατά τους χειμερινούς μήνες. Όπως υπογραμμίστηκε σχεδόν όλο το κονδύλι που προορίζεται για τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου διατίθεται αποκλειστικά για πετρέλαιο θέρμανσης, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη οποιαδήποτε άλλη δράση. Σε σχέση με το ΕΠΑΛ της Αρναίας κι εκεί τα βασικά προβλήματα αφορούν στα κενά σε εκπαιδευτικούς σε πολύ δημοφιλείς τομείς, όπως είναι ο τομέας της Υγείας, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η σχολική καθημερινότητα των παιδιών που τον παρακολουθούν. Επίσης, είναι εξαιρετικά επείγον το ζήτημα της επίλυσης του θέματος της σχολικής στέγης για το ΕΠΑΛ, καθώς το κτιριακό συγκρότημα που το φιλοξενεί είναι ακατάλληλο για τις ανάγκες των παιδιών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας συνολικά.
Τέλος, η Κυριακή Μάλαμα επισκέφτηκε το δημοτικό σχολείο στο Στανό κι ενημερώθηκε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Όπως υπογραμμίστηκε, ο θεσμός του ολοήμερου μπορεί να αναβαθμιστεί περαιτέρω, για να καλύπτει ακόμα περισσότερες ανάγκες των παιδιών, πέρα από την αντικειμενική διευκόλυνση που προσφέρει στις οικογένειες των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί τόνισαν επίσης ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθούν επιτέλους νέες προσλήψεις, ώστε να δοθεί μία συνολική τόνωση στο εκπαιδευτικό σύστημα από τους νέους επιστήμονες που θα ενταχθούν σε αυτό.
Η Κυριακή Μάλαμα ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολείων για το γεγονός ότι, παρόλο που το θέμα των εκπαιδευτικών κενών τέθηκε από την πρώτη στιγμή στη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, εντούτοις δεν υπήρξε καμία απόκριση. Στο πλαίσιο αυτό, όπως σημείωσε, κατατέθηκε εκ νέου κοινοβουλευτική ερώτηση, ενώ σε περίπτωση που συνεχίσει η συγκεκριμένη αδιαφορία να υφίσταται, τότε θα πρέπει να προσέλθει η ίδια η Υπουργός στη Βουλή για να δώσει απαντήσεις.
Το πλήρες κείμενο της κοινοβουλευτικής ερώτησης που κατατέθηκε:
Θέμα : Σοβαρότατα προβλήματα από την έλλειψη καθηγητών στη Χαλκιδική.
Ο Νομός Χαλκιδικής ταλαιπωρείται από σοβαρότατα εκπαιδευτικά κενά και πολλά σχολεία του, ιδιαίτερα εκείνα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υπολειτουργούν για μήνες μετά από την έναρξη του σχολικού έτους. Φέτος, τα κενά είναι τεράστια, ιδιαίτερα σε καθηγητές βασικών μαθημάτων του λυκείου, γεγονός που δημιουργεί σχολεία δύο ταχυτήτων εντός του Νομού. Παρά το γεγονός ότι οι εξίσου υποστελεχωμένες Διευθύνσεις εκπαίδευσης της Χαλκιδικής έχουν προειδοποιήσει από το καλοκαίρι για το πρόβλημα, ιδιαίτερα σε περιοχές της Σιθωνίας, αλλά και στην ορεινή Χαλκιδική, δεν έγινε καμία ενέργεια για την θεραπεία του προβλήματος.
Στον Άγιο Νικόλαο της Σιθωνίας, όπου λειτουργεί Γυμνάσιο και Λύκειο δεν υπάρχει μαθηματικός εδώ και ένα μήνα. Η μαθητική κοινότητα, το γονεϊκό κίνημα του χωριού και η εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής στο σύνολό της βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, καθώς τα εκπαιδευτικά κενά που ήδη έχουν δημιουργηθεί είναι εξαιρετικά δύσκολο να καλυφθούν. Αντίστοιχη εικόνα επικρατεί και στο Γυμνάσιο και Λύκειο της Συκιάς, όπου κι εκεί οι τοποθετήσεις αναπληρωτών καθυστερούν, με κίνδυνο για την ομαλή πορεία των μαθητών και του εκπαιδευτικού έργου γενικότερα.
Παρά την κατάθεση σχετικής ερώτησης ήδη από τις 20/9/2019 (υπ. αριθμ. 30/810) καμία απάντηση δεν υπήρξε σε σχέση με το πρόβλημα, ενώ και συνολικά για τον Νομό Χαλκιδικής, οι προσλήψεις αναπληρωτών εξελίσσονται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς.
- Επειδή είναι απαράδεκτο να υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία της Χαλκιδικής
- Επειδή η Σιθωνία ταλαιπωρείται από τεράστια εκπαιδευτικά κενά.
- Επειδή η έλλειψη εκπαιδευτικών δημιουργεί σχολεία δύο ταχυτήτων.
- Επειδή η νέα κυβέρνηση αποφάσισε να σταματήσει τις προσλήψεις 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών.
Ερωτάται η κυρία Υπουργός :
Πότε σκοπεύει να καλύψει τα κενά των εκπαιδευτικών βασικών ειδικοτήτων στα σχολεία της Σιθωνίας, αλλά και συνολικά της Χαλκιδικής