Η επίσημη παρουσίαση του καταλόγου Crecia 2019 του Ιταλού Tour Operator JAMPO GROUP, ο οποίος ειδικεύεται στην πώληση ελληνικών προορισμών σε ευρύ ιταλικό κοινό, αποτέλεσε για τον τουριστικό κόσμο της Ρώμης σημείο αναφοράς. H εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Απριλίου στο κεντρικό TED Lobster and Burges (πολύ κοντά στο Βατικανό), παρέχοντας την ευκαιρία στις «Πόλεις του Μεγαλέξανδρου» να παρουσιάσουν τις δυνατότητες προορισμών και καταλυμάτων της Ανατολικής Χαλκιδικής και της Σιθωνίας.
Αξίζει να αναφερθεί ότι για μία ακόμη φορά καταλύματα της Ανατολικής Χαλκιδικής και ειδικότερα της Αμμουλιανής εμφανίζονται εκτενώς σε ιταλικό επαγγελματικό κατάλογο, γεγονός που ενισχύθηκε από την πολύχρονη και άκρως στοχευμένη προσπάθεια του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού να «επιβάλει» στην ιταλική τουριστική αγορά τα μεσογειακά χαρακτηριστικά του τόπου.
Η Σιθωνία και ο Πολύγυρος, από την άλλη πλευρά, συμμετέχουν στον κατάλογο με περισσότερα καταλύματα, ενώ ξεχωριστή θέση σε αυτόν κατέχει η Θεσσαλονίκη, η οποία εμφανίζεται να συμπληρώνει πολιτιστικά το «mare tours» κομμάτι της Χαλκιδικής.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης προωθήθηκε οπτικο-ακουστικό υλικό, το οποίο εστίασε στην προβολή του θαλάσσιου μοντέλου διακοπών, όπως αυτό απαντάται στο Στρυμωνικό, τον Ακάνθιο και τον Αθωνικό Κόλπο, ο οποίος προσεγγίζει και τις ακτές της Σιθωνίας. Το «τι θα κάνει» κάποιος κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών του σε έναν τόπο που συνδέει:
• το μεσογειακό γαλάζιο με τη μακεδονική ιστορία,
• την καταδυτική εμπειρία στο πάρκο του ιππόκαμπου στο Στρατώνι με την αριστοτελική φυσική διάσταση,
• τις blue lagoon yachting & sailing εμπειρίες της Αμμουλιανής με τις αντίστοιχες της Βουρβουρούς,
• τις αλιευτικές αποδράσεις στις μυδοκαλλιέργειες του Στρυμωνικού Κόλπου με τις θεματικές κρουαζιέρες στον Άθωνα,
Αποτελούσε πάντα το ζητούμενο για τους τοπικούς κλαδικούς επαγγελματίες, οι παρεμβάσεις των οποίων «ξεκλείδωσαν» με άποψη την επί χρόνια «κλειδωμένη» ιταλική τουριστική αγορά. Ο sales manager του Jampo Group, Bruno Leoni, εξέφρασε την πεποίθηση ότι η δυναμική των πωλήσεων του μεγάλου οργανισμού, αποτελεί από μόνη της δέσμευση για τη συμπερίληψη και άλλων καταλυμάτων στον κατάλογο, τα οποία θα προέρχονται κυρίως από την Ανατολική Χαλκιδική.
Υπενθυμίζεται ότι το Δίκτυο συνομιλεί επαγγελματικά με την Ιταλία. Kάθε πρώτη ημέρα του μήνα 122 product managers ιταλικών τουριστικών γραφείων, επιλεγμένοι με αυστηρά κριτήρια από τη λίστα των επαγγελματιών εκείνων που μετά από κατ΄ ιδίαν συναντήσεις με στελέχη «των Πόλεων» κρίθηκε ότι πληρούν τις προδιαγραφές ποιότητας, λαμβάνουν:
• προτάσεις πολιτισμού,
• σημαντικές πληροφορίες για επί μέρους προορισμούς και
• συστάσεις για ενδιαφέρουσες προσφορές καταλυμάτων.
Κύριο στόχο όμως «των Πόλεων» αποτελεί η δικτύωση «τοπικών πράσινων μεσογειακών νησιών στην ίδια γεωγραφική παράλληλο» με αντίστοιχα ιταλικά. Πρώτη επαγγελματική παρέμβαση θα αποτελέσει εκείνη που θα πραγματοποιηθεί στο Παλέρμο της Σικελίας στις αρχές Μαΐου, με στόχο τη θεματική προώθηση τουριστικών πακέτων θαλάσσιου και πολιτιστικού τουρισμού, αλλά και τη σημειολογική απαρχή πολιτιστικών / εμπορικών ανταλλαγών ή συναλλαγών με τη μεσογειακή Σικελία.
«Η εξωστρεφής μας διάθεση», αναφέρει σε δήλωσή του ο Πρόεδρος Δ.Σ. του Δικτύου και Δήμαρχος Αμφίπολης, Κώστας Μελίτος «επικεντρώνεται σε ανάπτυξη εμπνευσμένων θεμάτων, τα οποία αντλούνται από το ιστορικό και φυσικό μας γίγνεσθαι και μετατρέπονται σε ‘τουριστικό λόγο’. ‘Τα πράσινα μεσογειακά νησιά’ αναμένεται να αποτελέσουν το υποδίκτυο εκείνο, που με κοινό χαρακτηριστικό πρωτογενούς παραγωγής το ελαιόλαδο και αντίστοιχο τουριστικό τα πάσης φύσεως θαλάσσια πάρκα θα σχηματίσουν μια νοητή μεσογειακή γραμμή και θα αποτελέσουν λόγο ανοίγματος πολλών τουριστικών αγορών».