Τις 192 τουριστικές επιχειρήσεις, ενταγμένες στα Μητρώα μελών της, μετρά το 2024 η Αριστοτελική Σύμπραξη Επαγγελματιών του Δήμου Αριστοτέλη Χαλκιδικής, η οποία αποτελεί ενεργό cluster τουριστικής προβολής και ανάπτυξης, καθώς και προώθησης - ένταξης τοπικών προϊόντων σε επιχειρήσεις ξενοδοχίας και εστίασης.
Οι επιχειρήσεις, που συμμετέχουν στο φορέα, πληρούν ποιοτικά κριτήρια και είναι καταγεγραμμένες (μέσα από οργανωμένη και λεπτομερή περιγραφή) στην ενημερωμένη ιστοσελίδα www.cluster-aristotle.travel «Η ορθότητα της καταγραφής», τονίζουν τα μέλη του Δ.Σ. «αποτελεί το πλέον αξιόπιστο στοιχείο παρακολούθησης του τοπικού τουριστικού έργου, αλλά και μια ολόσωστη βάση δεδομένων, η οποία διοχετεύεται στο κοινό και στα ταξιδιωτικά γραφεία κατά περίπτωση».
Η Αριστοτελική Σύμπραξη ενισχύει το τουριστικό έργο, που παράγεται από το Δήμο Αριστοτέλη, συμμετέχοντας ενεργά στη διαμόρφωση και υλοποίησή του, ενώ ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της είναι η δημιουργία επί μέρους δικτυώσεων ή συνεργασιών – κυρίως μεταξύ τοπικών παραγωγών και επιχειρηματιών ξενοδοχίας και εστίασης. Με τον τρόπο αυτό δημιουργεί ένα πλέγμα επιλεγμένων επιχειρήσεων, οι οποίες πιστοποιούνται με το σήμα ποιότητας ΤΟΠΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ και προωθούνται ανά τουριστική αγορά και ανά θεματικό άξονα.
Η Σύμπραξη επενδύει στην εκπαίδευση, αξιοποιώντας τη γαστρονομική γιορτή KOUZINA και οργανώνοντας κάθε χρόνο εκπαιδευτικούς θεματικούς κύκλους.
Το 2025:
· η επικεφαλής chef του KOUZINA, Ντίνα Νικολάου θα μυήσει τους επαγγελματίες στη χρήση της οινολάσπης στη μαγειρική / ζαχαροπλαστική http://www.cluster-aristotle.travel/event/workshop-η-οινολάσπη/ ενώ
· οι μελισοκαλλιεργητές της Ανατολικής Χαλκιδικής θα λάβουν μέρος σε ολοκληρωμένα workshops κατά τη διάρκεια του Symposium με τίτλο Following Aristotle και θέμα «το αριστοτελικό μέλι», το οποίο διοργανώνεται από το Forum Διαβαλκανικής Συνεργασίας με τη συμμετοχή της Ένωσης Σλοβένων Μελισσοκόμων http://www.cluster-aristotle.travel/event/forum-διαβαλκανικής-συνεργασίας-η-μελοπα/
Σπουδαία εκπαιδευτική ενότητα επίσης είναι αυτή της προώθησης του «αθωνικού οίνου», η οποία στοχεύει μεταξύ άλλων στη δημιουργία οινικής ταυτότητας στην Ανατολική Χαλκιδική, εστιάζοντας και αναδεικνύοντας το «Λημνιό», που καλλιεργείται στην αθωνική χερσόνησο από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα.
Σημαντική πρωτοβουλία του φορέα αποτελεί η σύμπραξη με σύμβουλο διαχείρισης κρατήσεων, που υλοποιεί σχέδιο marketing μικρών τουριστικών καταλυμάτων. Παράλληλα, η Σύμπραξη λειτουργεί ως ομπρέλα επικοινωνίας και στοχευμένης προώθησης επιχειρήσεων σε τουριστικά γραφεία στην Ελλάδα, την Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική.
«Η σταδιακή δημιουργία μιας "εκκολαπτόμενης Τοσκάνης" στην Ανατολική Χαλκιδική, όπου επιλεγμένες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν | διαθέτουν | προωθούν στους ταξιδευτές μόνο τοπικά προϊόντα, χτίζεται μεθοδικά, επαγγελματικά και σε ρεαλιστικούς χρόνους, ακολουθώντας ποιοτικούς όρους» αναφέρει σε δήλωσή του το μέλος του Δ.Σ. Θωμάς Ασλανίδης, ιδιοκτήτης του Alexandros Palace Hotel & Suites. «Οι 192 επιχειρήσεις – μέλη του φορέα» λέει ο Πρόεδρος Δ.Σ. και Δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος «αποδεικνύουν την αποδοχή του έργου και την παραδοχή της συλλογικότητας ως κινητήριας αναπτυξιακής δύναμης στους τουριστικούς προορισμούς».