Σε απόγνωση και χωρίς ρεύμα βρίσκονται δεκάδες επαγγελματίες και ιδιοκτήτες νέων κατοικιών στη Χαλκιδική στην έναρξη της τουριστικής περιόδου. Δεκάδες επαγγελματίες και ιδιώτες έχουν υποβάλει αιτήσεις και έχουν πληρώσει για τη σύνδεσή τους στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ωστόσο, η διαδικασία της ηλεκτροδότησης των ακινήτων εκκρεμεί σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και πάνω από δύο μήνες. Την ίδια στιγμή, ο ΔΕΔΔΗΕ επιρρίπτει τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην εταιρεία Δομοτεχνική, που εκτελεί την εργολαβία, ενώ η εταιρεία κάνει λόγο για έλλειψη υλικών, τα οποία θα έπρεπε να είχε προμηθευτεί ο ΔΕΔΔΗΕ.
Θύματα για άλλη μία φορά οι καταναλωτές, ιδιώτες και επιχειρήσεις, όπως νέες ξενοδοχειακές μονάδες και επιχειρήσεις εστίασης και ψυχαγωγίας που θα παραμείνουν κλειστές αυτό το τριήμερο, ένα από τα καλύτερα της σεζόν για τη Χαλκιδική ή θα λειτουργήσουν με μειωμένη παραγωγική δυναμικότητα και πολλά προβλήματα. Παράλληλα, βρίσκονται στο απόλυτο σκοτάδι για τον χρόνο που θα απαιτηθεί, προκειμένου να γίνουν τα έργα σύνδεσης με το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
Στις επιχειρήσεις, που είναι όμηροι των προβλημάτων στις νέες συνδέσεις, περιλαμβάνονται η ξενοδοχειακή εταιρεία ΦΛΕΓΡΑ ΑΕ και η εταιρεία εστίασης Φούρνος Λεμονή.
"Κάναμε μια νέα επένδυση σε τουριστικά καταλύματα, πληρώσαμε χιλιάδες ευρώ για τη συμμετοχή μας για τη σύνδεση στον ΔΕΔΔΗΕ και περιμένουμε δύο μήνες τον εργολάβο γιατί τα συνεργεία του διαχειριστή δεν προλαβαίνουν. Είχαμε κράτηση για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και αναγκαστήκαμε να τους πάμε σε άλλο ξενοδοχείο. Τι θα κάνουμε με τις κρατήσεις που έχουμε για τις επόμενες ημέρες; Συζητάμε για την ανάγκη να γίνουν επενδύσεις και να ανοίξουν δουλειές και αντιμετωπίζουμε συνθήκες ομηρίας", υπογραμμίζει στη Voria.gr o διευθύνων σύμβουλος της ΦΛΕΓΡΑ και ταμίας της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γιάννης Λασπάς.
Από τις αρχές Απριλίου περιμένει ο επιχειρηματίας Μιχάλης Λεμονής να συνδεθεί στο δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας το νέο εργαστήριο της εταιρείας Φούρνος Λεμονή. "Βρήκαμε έναν τρόπο να λειτουργήσουμε, αλλά είμαστε με μειωμένη δυναμικότητα. Ελπίζουμε να βρεθεί σύντομα λύση και να μην χάσουμε τη σεζόν", επισημαίνει στη Voria.gr.
Μπαλάκι οι ευθύνες μεταξύ ΔΕΔΔΗΕ-εργολάβου
Στη δέσμευση ότι θα λυθεί το πρόβλημα και θα τακτοποιηθούν οι εκκρεμότητες με τις νέες συνδέσεις ζητώντας την κατανόηση και την υπομονή των καταναλωτών για τον χρόνο που θα χρειαστεί προχώρησε ο διευθυντής περιφέρειας Μακεδονίας-Θράκης του ΔΕΔΔΗΕ Ιορδάνης Αμανατίδης. Εκτίμησε, δε, ότι μέχρι τέλος Ιουνίου θα έχει τακτοποιηθεί το ζήτημα.
Όπως είπε στη Voria.gr παρατηρούνται ελλείψεις σε υλικά από καιρού εις καιρόν καθώς πολλές φορές η προμήθεια των υλικών γίνεται μετά από διεθνείς διαγωνισμούς και σημειώνονται καθυστερήσεις. "Πέρα από τις δικές μας δυσκολίες ο εργολάβος των δικτύων στη Χαλκιδική υπολειτουργεί καθώς υπάρχουν οικονομικά θέματα. Υπάρχουν συμβάσεις που προβλέπουν πώς θα βρεθεί η λύση και θα επιστρέψουμε στην ομαλότητα. Δεσμευόμαστε ότι θα τακτοποιήσουμε όλες τις εκκρεμότητες αλλά θέλουμε λίγο χρόνο. Προσπαθούμε με ίδια μέσα να λύσουμε το πρόβλημα μέχρι να μπει η εργολαβία σε κανονικότητα. Έχουμε αξιολογήσει ποια έργα είναι πιο πιεστικά αλλά δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε σε όλες τις αιτήσεις γιατί δεν έχουμε τα μέσα που έχει ο εργολάβος", εξήγησε ο κ.Αμανατίδης.
Από την πλευρά της η Δομοτεχνική που είναι ο εργολάβος του έργου επισημαίνει ότι το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την αδυναμία εκτέλεσης νέων συνδέσεων οφείλεται στην έλλειψη υλικών, τα οποία προμηθεύεται ο ΔΕΔΔΗΕ. Μάλιστα, από τους υπεύθυνους της εργολαβίας εκφράζεται η αισιοδοξία ότι μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα ή στις αρχές της επόμενης θα έχουν τακτοποιηθεί όλα τα αιτήματα.
Πηγή: voria.gr