Στο ζήτημα των λιμανιών της Χαλκιδικής αναφέρθηκε ο βουλευτής Χαλκιδικής του ΚΙΝ.ΑΛ και υπεύθυνος του Τομέα Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Απόστολος Πάνας κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα: «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών».
Ο κ. Πάνας επισήμανε ότι τη δεδομένη στιγμή, που η χώρα μας βρίσκεται εγκλωβισμένη σε μια σειρά προβλημάτων υπό τη σκιά της πανδημικής, ενεργειακής, επισιτιστικής και πολεμικής κρίσης είναι απαράδεκτο να έρχονται προς ψήφιση στη Βουλή Νομοσχέδια, που αποτελούν μία απλή κωδικοποίηση και ένα νομοθετικό αναμάσημα κι όχι πολιτικές πρωτοβουλίες, που θα διασφαλίζουν τα νησιά μας, τους νησιώτες και τις θαλάσσιες μεταφορές.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Πάνας στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής και τα υποδομικής φύσεως ζητήματα, που αντιμετωπίζουν όλες οι λιμενικές της εγκαταστάσεις.
Υπογράμμισε ότι όλα τα λιμάνια της Χαλκιδικής, της Ουρανούπολης, της Τρυπητής, των Νέων Ρόδων, της Αμμουλιανής, των Νέων Μουδανιών, του Ν.Μαρμαρά, της Ολυμπιάδας, των Πυργαδικιών και της Ιερισσού, αντιμετωπίζουν σοβαρά ζητήματα, καθώς η χρηματοδότησή τους μοιάζει κάπως χλωμή, παρά τις όποιες και όσες κυβερνητικές δηλώσεις προσφέρονται τόσο εύκολα, ενώ ακόμα κι όταν υπάρχουν οι σχετικές μελέτες για τα εν λόγω έργα, αυτές είναι χωρίς συγκεκριμένο προγραμματικό ορίζοντα και χωρίς ορισμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.
Ο βουλευτής τόνισε ότι τα επικοινωνιακά κυβερνητικά κόλπα πρέπει να λάβουν τέλος κι ως παράδειγμα έθεσε το θέμα του λιμένα της Ουρανούπολης, το οποίο ταλαιπωρείται χρόνια από εγκαταλελειμμένα και ημιτελή έργα και που το οποίο από τη μία υποτίθεται πως έχει ενταχθεί σε χρηματοδότηση αλλά από την άλλη η αρμόδια Υπηρεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ισχυρίζεται πως δεν έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα για αδειοδότηση λιμενικών έργων στον λιμένα της Ουρανούπολη, όπως επίσης η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού δηλώνει προς τον φορέα διαχείρισης του έργου ότι απαιτείται η τροποποίηση χωροθέτησης του καταφυγίου τουριστικών σκαφών Ουρανούπολης, κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος στο υπουργείο, το οποίο ωστόσο δεν έχει ακόμα υποβληθεί.
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Πάνας υπογράμμισε ότι, όχι μόνο η Χαλκιδική αλλά ολόκληρη η χώρα έχει ανάγκη από ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο νησιωτικής πολιτικής, που θα ενίσχυε αφενός τη βαριά βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό, αφετέρου τους μόνιμους κάτοικους των ελληνικών νησιών.