Μετά τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Νέου Μαρμαρά που διεξήχθη στις 14 Δεκεμβρίου 2021, προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η εταιρεία ΛΑΤΟΜΙΚΗ με ποσοστό έκπτωσης 26,06%.
Συνολικά προσφορές κατέθεσαν 6 εταιρείες. Δεύτερη κατετάγη η SICAP me 21,98% και τρίτη η ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ με 13,15%. Η αποσφράγιση των προσφορών έγινε στις 17 Δεκεμβρίου 2021.
Το μεγαλόπνοο έργο του νέου λιμανιού του Ν. Μαρμαρά, που φέρει τη σφραγίδα του πρώην δημάρχου Σιθωνίας Ιωάννη Τζίτζιου, αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχή, καθώς θα εξυπηρετεί επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη παράκτιας και μέσης αλιείας, ενώ θα μπορούν να ελλιμενίζονται και τουριστικά σκάφη.
Η οριστική μελέτη για το πως θα αναπτυχθεί το λιμάνι του Νέου Μαρμαρά εγκρίθηκε τον Οκτώβριο του 2018 από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) του Υπουργείου Ναυτιλίας, επί δημαρχείας Γιάννη Τζίτζιου.
Οι προσπάθειες για την ένταξη του έργου είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα και ο κ. Τζίτζιος είχε αλεπάλληλες συνατήσεις με τη Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων και την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), όπως και με τον τότε υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 14,8 εκατ. ευρώ. (12 εκατ. χωρίς ΦΠΑ) και αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το ανωτέρω έργο στόχο έχει να προσφέρει λιμενικές εξυπηρετήσεις, ώστε να αναπτυχθούν πληρέστερα, οργανωμένα και με ασφάλεια οι αλιευτικές δραστηριότητες από τους επαγγελματίες αλιείς της Σιθωνίας αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Η κατασκευή των έργων είναι αναγκαία για τον ασφαλή ελλιμενισμό των αλιευτικών σκαφών που κατά κύριο λόγο εξυπηρετούνται στον λιμένα, ο οποίος συμπεριλαμβάνεται στους κυριότερους λιμένες του δικτύου μικρών λιμανιών της χώρας
Η ολοκλήρωση του λιμένα αλιευτικών σκαφών Νέου Μαρμαρά θα έχει θετικές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των κατοίκων και στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των αλιέων με την προστασία της περιουσίας τους (αλιευτικά σκάφη) και γενικότερα στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, συμβάλλοντας έτσι στη συγκράτηση του πληθυσμού της περιοχής.
Η ταυτότητα του έργου
Τα έργα που προβλέπεται να κατασκευαστούν είναι, συνοπτικά, τα παρακάτω:
1. Εξωτερικά λιμενικά έργα προστασίας της λιμενολεκάνης που περιλαμβάνουν:
- την κατασκευή ενός αποσπασμένου κυματοθραύστη μήκους 171,50μ. (συνολικό μήκος στη στέψη 177,50μ.) και πλάτους 6,50μ.,
- την επέκταση του δυτικού μώλου κατά 85,04μ. (συνολικό μήκος στη στέψη 97μ.) και πλάτους 6,50μ.
- την επέκταση του ανατολικού μώλου κατά 49,05μ. (επέκταση κρηπιδώματος) και 78,60μ. (υφιστάμενο κρηπίδωμα).
2. Κατασκευή εσωτερικών παραλιακών κρηπιδωμάτων συνολικού μήκους 274μ. με τον απαραίτητο εξοπλισμό τους (λιμενικά εξαρτήματα και μεταλλικές κλίμακες πρόσβασης).
3. Κατασκευή επενδεδυμένου παράκτιου πρανούς μήκους 248μ. ήπιας κλίσης, για την απορρόφηση των κυματισμών από την είσοδο του λιμένα με μείωση της ανάκλασης και περιορισμό της διάδοσης τους στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης.
4. Τοποθέτηση τριών πλωτών προβλητών (δύο μήκους 84μ. και ενός μήκους 48μ.), συνολικού μήκους 216μ. και πλάτους 3μ., με τον απαραίτητο εξοπλισμό, για την πρόσδεση μικρών επαγγελματικών σκαφών.
5. Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις με την κατασκευή δικτύων ηλεκτροφωτισμού, ύδρευσης, πυρόσβεσης και του απαραίτητου εξοπλισμού κρηπιδωμάτων για την εξυπηρέτηση των αλιευτικών σκαφών.
Με πληροφορίες απο ypodomes.com