Άρθρο του πρόεδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γρηγόρη Τάσιου*
Ενας γνωστός στίχος λέει «όποιος στη μάχη πάει για να πεθάνει, στρατιώτη μου για πόλεμο δεν κάνει»... Πάμε να δώσουμε μια μάχη από τις 15 Μαΐου για να την κερδίσουμε. Για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και για την ελληνική οικονομία στο σύνολό της. Μια μάχη με το κεφάλι ψηλά αλλά με τα πόδια να πατάνε γερά στη γη.
Πράγματι η Ελλάδα παραμένει ελκυστικός προορισμός για την παγκόσμια αγορά. Όμως υπάρχει φόβος και επιφυλακτικότητα. Υπάρχει και πολύ μεγάλος ανταγωνισμός.
Η σεζόν είναι στα χέρια όλων μας
Για να μετατρέψουμε αυτή τη διαφαινόμενη ζήτηση σε κρατήσεις πρέπει να βγούμε από το «κόκκινο» των επιδημιολογικών δεδομένων. Το «κόκκινο» είναι απαγορευτικό για τον τουρισμό.
«Κόκκινο» στα επιδημιολογικά δεδομένα είναι «κόκκινο» στις επιχειρήσεις, στην απασχόληση, στο τζίρο κάθε τοπικής οικονομίας. Αυτό πρέπει να γίνει αντιληπτό απ’ όλους γιατί η σεζόν επί της ουσίας είναι στα χέρια όλων μας.
Οι δυο προϋποθέσεις για το «πράσινο φως»
Η επιτάχυνση του εθνικού εμβολιαστικού προγράμματος μαζί με την ατομική ευθύνη στην τήρηση των μέτρων προστασίας είναι μονόδρομος ώστε η χώρα ολόκληρη ως προορισμός να ανάψει «πράσινο φως» στη ροή τουριστών. Το πέτυχε ήδη η Πορτογαλία, μπορούμε να το επιτύχουμε και εμείς.
Η σεζόν δεν θα είναι απλά «last minute» όπως στα δύσκολα χρόνια των μνημονίων. Θα είναι ακόμη σκληρότερα τα πράγματα. Μιλάμε στην ουσία για «last second κι όποιος προλάβει»...
Η μάχη με τους ανταγωνιστές στη Μεσόγειο
Για αυτό είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο να «πρασινίσουμε» αλλά και να διατηρήσουμε το επιδημιολογικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών μας στη Μεσόγειο. Διότι αυτό θα κρίνει τελικά και το κομμάτι των κρατήσεων που θα καταφέρουμε να αποσπάσουμε από μια «πίτα» που ακόμη δεν ξέρουμε πόσο διαφορετική θα είναι σε σχέση με την περσινή.
4μηνη σεζόν από Ιούλιο
Ευελπιστούμε πως με καλά δεδομένα και καλή τουριστική διπλωματία θα καταφέρουμε τελικά να έχουμε σεζόν από τον Ιούλιο και τουλάχιστον ως και τον Οκτώβριο, με τις αναγκαίες πληρότητες. Θυμίζω πως ένα ξενοδοχείο για να βγάζει τα έξοδά του έχει ανάγκη από πληρότητα που θα ξεπερνάει το 40% και γίνεται κερδοφόρο με πληρότητα από 90% και πάνω.
Αυτά τα ζητούμενα θα απαντηθούν πλέον μόνον στην πράξη.
Για το μόνο που μπορούμε οι ξενοδόχοι να δεσμευτούμε είναι πως θα δώσουμε και πάλι τον καλύτερο εαυτό μας, προστατεύοντας πρώτα απ’ όλα την υγεία όλων και συμβάλλοντας όσο το επιτρέψουν οι δυνάμεις μας στο να έρθει όσο πιο γρήγορα γίνεται η οικονομική και κοινωνική ανάκαμψη για να ξαναβρούμε τις ζωές μας.
*Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Ημερησία"