Τρίτη, 25 Ιουλίου 2017

Ε Επικαιρότητα

Ενημερωτικές δράσεις της Αστυνομίας για φαινόμενα εξαπάτησης ηλικιωμένων ανθρώπων

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Ενημερωτική καμπάνια με κεντρικό μήνυμα «Προσοχή στις τηλεφωνικές απάτες» πραγματοποίησε χθες η Κινητή Αστυνομική Μονάδα της Διεύθυνσης Χαλκιδικής σε συνεργασία με το Δήμο Νέας Προποντίδας στο ΚΑΠΗ Ν.Μουδανιών, με στόχο την προστασία των ηλικιωμένων κυρίως ατόμων από επιτήδειους που προσπαθούν να τους εξαπατήσουν. 

 

Σε συνεργασία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Χαλκιδικής με τις Μητροπόλεις Κασσανδρείας και Ιερισσού, στάλθηκε σε όλους τους Ιερούς Ναούς ενημερωτικό έγγραφο με χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή τηλεφωνικών απατών, το οποίο και αναγνώστηκε από τους ιερείς μετά την ολοκλήρωση της Θείας Λειτουργίας.

 

Παράλληλα αστυνομικοί των έξι Διευθύνσεων Αστυνομίας διένεμαν φυλλάδια με χρήσιμες συμβουλές στον προαύλιο χώρο πολλών εκκλησιών σε πόλεις και χωριά, ενώ μέσα από τη διαπροσωπική επαφή είχαν την ευκαιρία οι πολίτες να ενημερωθούν πληρέστερα για το πώς να προστατεύονται από τις τηλεφωνικές απάτες.

Το τελευταίο διάστημα όλο και συχνότερα, παρατηρείται το φαινόμενο της εξαπάτησης ηλικιωμένων από επιτήδειους, τόσο τηλεφωνικά όσο και με επισκέψεις σε οικίες ζητώντας χρήματα για δήθεν οφειλές συγγενικών προσώπων ή ακόμα και για υποτιθέμενη ανάγκη που προέκυψε από δήθεν τροχαίο ατύχημα.

 

Η Αστυνομία εφιστά την προσοχή τόσο των ηλικιωμένων όσο και των συγγενών τους για τυχόν παρόμοιες περιπτώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι στις περιπτώσεις που οι επιτήδειοι επικαλούνται την πρόκληση τροχαίου ατυχήματος ενεργούν ως εξής:

• Τηλεφωνούν αιφνιδιαστικά προσποιούμενοι τους γιατρούς, δικηγόρους ή αστυνομικούς.

• Υποστηρίζουν ψευδώς ότι στενό συγγενικό σας πρόσωπο έχει προκαλέσει τροχαίο ατύχημα με σοβαρό ή θανάσιμο τραυματισμό ανηλίκου.

• Ζητούν χρηματικά ποσά για να μην φυλακιστεί το συγγενικό σας πρόσωπο και να αποφύγει τις ποινικές συνέπειες.

• Άλλοι συνεργάτες των δραστών παρεμβάλλονται στην τηλεφωνική γραμμή, προσποιούμενοι το συγγενικό σας πρόσωπο, εκλιπαρώντας για βοήθεια.

• Σας ζητούν να έρθουν σπίτι σας για να παραλάβουν τα χρήματα ή σας δίνουν ραντεβού σε καθορισμένο τόπο και χρόνο.

Στις περιπτώσεις που οι επιτήδειοι επικαλούνται νοσηλεία ασθενή ενεργούν ως εξής:

• Τηλεφωνούν αιφνιδιαστικά και σας αναγγέλλουν ότι στενός σας συγγενής εισήχθη στο νοσοκομείο, λόγω τροχαίου ατυχήματος ή άλλου λόγου.

• Απαιτούν χρήματα για να γίνει άμεσα κάποια χειρουργική επέμβαση.

• Σας ζητούν να πάτε σε κάποιο σημείο, όπου υποτίθεται αναμένει υπάλληλος του νοσοκομείου (νοσηλευτής, κ.λπ.) για να παραλάβει τα χρήματα.

• Δεν τερματίζουν την κλήση, παραμένοντας στη «γραμμή» και εάν χρησιμοποιήσετε την ίδια τηλεφωνική συσκευή για να καλέσετε το συγγενή σας, οι δράστες προσποιούνται ότι απαντούν στην κλήση και επιβεβαιώνουν την άσχημη είδηση, παριστάνοντας π.χ. τον τραυματιοφορέα.

Με στόχο την αντιμετώπιση και πρόληψη τέτοιων περιστατικών η Ελληνική Αστυνομία συνιστά:

• Μην εμπιστεύεστε αγνώστους, που προσπαθούν να σας πείσουν τηλεφωνικά να τους δώσετε χρήματα, λόγω επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού σας προσώπου.

• Μην κάνετε οποιαδήποτε ενέργεια, χωρίς πρώτα να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με το συγκεκριμένο πρόσωπο προς επιβεβαίωση.

• Χρησιμοποιήστε άλλη τηλεφωνική συσκευή για την επικοινωνία με το οικείο σας πρόσωπο, καθώς ενδέχεται οι δράστες να βρίσκονται ακόμη στη «γραμμή».

• Μην πείθεστε αν σας δώσουν οι δράστες να μιλήσετε στο τηλέφωνο με υποτιθέμενο συγγενή σας.

• Μην δεχτείτε οποιαδήποτε συνάντηση - ραντεβού με αγνώστους και δηλώστε ότι δεν πρόκειται να δώσετε χρήματα.

• Συγκρατήστε τα χαρακτηριστικά των δραστών ή/και των οχημάτων, με τα οποία κινούνται.

• Ζητήστε, εάν θέλετε, από την εταιρεία της τηλεφωνικής σας σύνδεσης να μετατρέψει τον αριθμό σας σε απόρρητο και μη διαθέσιμο σε τηλεφωνικούς καταλόγους.

• Ζητήστε, εάν είναι δυνατόν, από την εταιρεία της τηλεφωνικής σας σύνδεσης να σας ενημερώσει για το πώς να προωθείτε ύποπτες εισερχόμενες κλήσεις σε πρόσωπο της εμπιστοσύνης σας (π.χ. πατώντας # και 0).

• Να έχετε πάντα διαθέσιμους τηλεφωνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, νοσοκομεία, συγγενείς, κ.λπ.).

• Ενημερώνετε πάντα την Αστυνομία, ακόμα και στην περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

• Μοιραστείτε τις πληροφορίες αυτές με συγγενείς, φίλους και γνωστούς σας.

Σε κάθε περίπτωση η Ελληνική Αστυνομία συμβουλεύει τους πολίτες να καλούν το 100 όταν απαιτείται άμεση αστυνομική επέμβαση και υπενθυμίζει ότι:

• Η ταυτότητα του ατόμου που καλεί τηλεφωνικά δεν είναι πάντοτε αυτή που δηλώνει.

• Στα τροχαία ατυχήματα οι αστυνομικές Αρχές προχωρούν πάντα στις νόμιμες ενέργειες και δεν ζητούν ποτέ την καταβολή χρηματικών ποσών.

• Τα νοσοκομεία ή οι δημόσιες υπηρεσίες δεν στέλνουν ποτέ υπαλλήλους τους σε σπίτια ή δημόσιους χώρους για να ζητήσουν από πολίτες την καταβολή χρημάτων.

Όλες οι συμβουλές και οι οδηγίες είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα www.hellenicpolice.gr, ενώ επίσης αναρτώνται και στον λογαριασμό κοινωνικής δικτύωσης της Ελληνικής Αστυνομίας στο Twitter (@hellenicpolice).